Lidé se mohou na zastávkách na internet připojit zdarma, před samotným připojením se jim přehraje několikavteřinové reklamní sdělení. V současnosti se zastávky s wi-fi nacházejí hlavně na dopravně vytížených místech, například na Florenci, Andělu, na náměstí Míru, I. P. Pavlova či na zastávce Husinecká před Vysokou školou ekonomickou. „Zastávky s wi-fi se už rozšiřují i mimo centrum, například do Kobylis,” uvedl mediální zástupce firmy JCDecaux Michal Štefl. Připojení nabízí také dopravní podnik v několika stanicích metra.

Přes 14 milionů připojení měsíčně

Od začátku letošního roku JCDecaux eviduje 14,3 milionu připojení a průměrně je na zastávce přeneseno 390 GB dat za měsíc. Firma chce podobně jako v Paříži na zastávky postupně instalovat digitální panely, na kterých si cestující zvolí trasu cesty a následně vyberou nejvhodnější spoj. V plánu je také bikesharing, tedy služba zapůjčení jízdních kol a elektrokol. V současnosti ji v Praze poskytuje například společnost Rekola.

Co bude po roce 2021?

JCDecaux nyní v Praze vlastní a provozuje zhruba 900 přístřešků na zastávkách MHD, další má DPP. Radní však před časem rozhodli neprodloužit firmě smlouvy po roce 2021.

Firma JCDecaux sídlící v Paříži kromě přístřešků v Praze provozuje také 344 tzv. city light vitrín, tedy osvětlených reklamních ploch, 148 velkoformátových vitrín, 1288 metrů reklamního zábradlí nebo 68 informačních sloupů. Současné vedení města v čele s primátorkou Adrianou Krnáčovou (ANO) smlouvu v minulosti chtělo předčasně vypovědět, protože je podle něj nevýhodná. Na základě právní analýzy se však nakonec rozhodlo počkat, až smlouva vyprší.
Fotogalerie
4 fotografie