Úterý 19. března 2024
Svátek slaví Josef, zítra Světlana
Polojasno 9°C

Okamura na Facebooku nabízí kromě politiky i sushi. Expert: Je to fascinující

Autor: Vera Renovica - 
16. prosince 2017
05:02

Krom svých moravských kořenů rád akcentuje i ty japonské. A hlavně na nich vydělává. Šéf Svobody a přímé demokracie a také poslanec Tomio Okamura (45) produkty dokonce nabízí svým voličům na facebookovém profilu, který jinak slouží k účelům politickým.

Na zeď tam Okamura umístil fotografii lákající na nákup balíčku na výrobu sushi za 450 korun v jeho vlastním obchodě s japonskými výrobky. „Milí přátelé, jelikož vím, že je zde mezi Vámi mnoho fanoušků Japonska a vážených zákazníků mojí prodejny, dovolte mi, abych Vás zde na mém soukromém profilu informoval o speciální vánoční nabídce,“ píše tam politik. Pobouřilo to řadu internetových uživatelů, zejména těch, kteří si ke kritice Okamury museli zřídit vlastní facebookové stránky – z té vlastní totiž politik vyloženě negativní komentáře nechává mazat. Pod »kauzou sushi« redakce Blesk nalezla takřka výhradně ty reakce, které vyjadřují o zboží či o japonskou kuchyň zájem.

Video  „Žádný mozek, jenom svaly?“ Okamura ve Sněmovně zase burácel proti ČT  - Jaroslav Šimáček, Blesk Zprávy
Video se připravuje ...

Co na to Okamura? „Na svůj soukromý profil si budu dávat, co chci. Vždycky. Vždy jsem to dělal a nehodlám s tím přestat. Je to moje věc,“ řekl Blesk.cz. Na argument, že facebooková stránka vypadá spíše jako politický nástroj a mimo jiné má na profilové fotografii také stranické logo, odpověděl, že nemůže souhlasit. „Podívejte se, co tam je napsáno v informacích: oficiální stránka Tomia Okamury a jeho příznivců,“ řekl Blesk.cz a dodal, že kdyby své produkty inzeroval na Facebooku strany SPD, bylo by to něco jiného. „Jsem hrdý na to, že se uživím, jsem hrdý na svoje firmy. Ty ke mně patří stejně jako nyní SPD,“ dodal milionář, který má mimo jiné také cestovní kancelář či firmu nabízející průvodcovské a překladatelské služby.

Na zeď tam Okamura umístil fotografii lákající na nákup balíčku na výrobu sushi za 450 korun v jeho vlastním obchodě s japonskými výrobky. Na zeď tam Okamura umístil fotografii lákající na nákup balíčku na výrobu sushi za 450 korun v jeho vlastním obchodě s japonskými výrobky. | Blesk

Že jde o situaci, která je na hraně, si ale myslí šéf Institutu politického marketingu Karel Komínek. „Je to jedna z věcí, které mě fascinují. To, že někoho zvolí poslancem sice neznamená, že nemůže nic. Že se ale snaží lákat zákazníky přes politický profil, je zvláštní,“ řekl Blesku. Komínek profil nepovažuje za soukromý hlavně proto, že tam Okamurova činnost ve veřejné správě a jeho politické názory tvoří značnou většinu obsahu. „Další podivná věc je spíše marketingová. SPD má voličské zázemí mezi nespokojenými lidmi z ekonomicky zanedbaných regionů, podobně jako KSČM. Přesto jim pan Okamura nabízí drahé věci. To by takového voliče mohlo podráždit,“ dodává Komínek.

Problémy s profily už se zabýval Syndikát novinářů. Nešlo o nikoho jiného než o hradního mluvčího Jiřího Ovčáčka. Ten totiž má jeden z nejsledovanějších twitterových účtů v republice a používá jej jak ke sdílení odkazů týkajících se prezidenta Miloše Zemana, tak ke sžíravé a osobní kritice jeho názorových oponentů, která se úplně neslučuje s neutrálnějším pojetím role mluvčího. Hrad tvrdí, že jde o soukromý účet, navzdory tomu, že je uveden na stránkách prezidentova úřadu. Ovčáček pak pokládá otázky, které k věci posílá do prezidentské kanceláře syndikát, za snahu ho umlčet.

 

 

 

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

homoerectus ( 16. prosince 2017 12:07 )

Děkuji za skvělý tip. Vypadá to pěkně, cena je taky snesitelná, výborný dárek pro milovníky sushi. Hned si jdu balíček objednat - bojím se, že po reklamě v Blesku budou hned vyprodané.

vierunka ( 16. prosince 2017 11:45 )

Okamura at jde radší prodávát do Japonská sushi , a ne se hrabat v naši politice, je to nedůstjné , že nám má vládnout nějaky Japonec nebo Činan

odol ( 16. prosince 2017 10:27 )

odol ( 16. prosince 2017 10:00 )

Obchod musí bejt! Já sem minule prodal cihle japoncom!Chtěli nejdřív mojí cihelnu-no já sem byl neoblomný: Buď cihle-nebo nic! Kurv@ šikmooké!!!

RadekPivny ( 16. prosince 2017 08:01 )

Nejlepší na tomto a podobných článcích, jejichž skutečná hodnota je nula, je, že se k tomu vyjádřil sám veliký šéf Institutu politického marketingu. Zajímal by mě jeho plat a náplň jeho práce, již podle názvu to musí být velmi smysluplné. Ale proč neplivnout třeba na suhsi, když je za to určitě docela slušný honorářek? Radši sushi, než bláboly expertů, ředitelů institutů a jiných odborníků...Rád si koupím!

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa