Na harmonogramu prací a zahájení zkušebního provozu se nedávno dohodli dodavatelé a Praha. Podepsali společné memorandum. „Naplnění memoranda je daleko těžší, než se zdálo. Podědili jsme dva dodavatele na jedné stavbě, a to je ložisko takřka nepřekonatelných problémů,“ řekl Krutský. I tak je podle něj „deklarovaný termín udržitelný a všemi stranami potvrzený“.

V posledních dnech se objevují neoficiální informace o tom, že se otevření Blanky znovu nestihne. Dodavatel technologií, ČKD Praha DIZ, minulý týden uvedl, že výměna vodou poškozených kabelů ještě nezačala, protože Blanka není stavebně připravena.

Právě nutná výměna kabelů znemožnila zprovoznění tunelu letos na jaře. Metrostav, který tunel stavěl, se k problému nechtěl vyjádřit. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) i správce stavby, firma Inženýring dopravních staveb (IDS), ale na začátku týdne na dotaz ČTK znovu uvedli, že není důvod k obavám.

Náklady na problematický tunelový komplex budou proti původním předpokladům nejméně o šest miliard vyšší. Výstavba začala za primátora Pavla Béma (ODS). Severozápadní část okruhu měla být podle plánů otevřena už před čtyřmi lety, stavba se ale protahovala. Termín otevření politici již několikrát odložili.

Fotogalerie
3 fotografie