„Tato kdysi poklidná předměstská třída vedoucí vilovou čtvrtí už po desítky let slouží jako přivaděč automobilové dopravy na ústeckou dálnici D8. Hluk a emise zde dlouhodobě poškozují zdraví obyvatel. Hrozí, že stav ještě zhorší zprovoznění tunelu Blanka, na který nenavazují dostatečně kapacitní komunikace,“ míní radní na Praze 8.

Cílem politiků je proto přesun tranzitní dopravy pod zem i „humanizace“ veřejného prostoru na povrchu ulice V Holešovičkách a dnešní mimoúrovňové křižovatky Bulovka. Radní na Praze 8 se na tom shodli jednomyslně.

Praha 8 prosazuje zahloubení ulice V Holešovičkách a návrat tramvajové trati
Autor: Praha 8

„Plně podporujeme připravovanou stavbu jako absolutní prioritu naší městské části. Požadujeme její realizaci v co nejkratším termínu, a to bez ohledu na provázanost s jinými stavbami. Plány na výstavbu Libeňské spojky, vnitřního nebo vnějšího obchvatu nesmí blokovat zahloubení Holešoviček,“ míní starosta Roman Petrus.

„Holešovičky musí pod zem, o tom není sporu. Nesmí to být ani za padesát, ani za dvacet let, ale co nejdříve,“ přitakává místostarosta Petr Vilgus. „Po převedení silnice pod zem se může otevřít i prostor pro diskuse nad obnovou tramvajové trati v Holešovičkách. Ta byla zrušena v roce 1975. Byl bych osobně šťastný, kdyby se sem tramvaje mohly vrátit nejpozději v roce padesátého výročí zrušení tratě,” dodává.

Pražský magistrát nemá pro nápad pochopení

Ulice V Holešovičkách spojuje most Barikádníků s mimoúrovňovou křižovatkou Vychovatelna, kde ústí do ulice Liberecká. Životní prostředí v okolí komunikace je podle politiků dlouhodobě neúnosně zatíženo, a to zejména hlukem z provozu silniční dopravy a souvisejících emisí.

Studená sprcha pro plány na Praze 8 ale zatím přišla z pražského magistrátu. O zahloubení celé ulice by totiž musela rozhodnout primátorka Adriana Krnáčová se svými kolegy. A ti zatím nic podobného neplánují.

Fotogalerie
5 fotografií