Z přidělených peněz půjde zhruba 17,6 milionu korun na osm projektů stavebních úprav komunikací. Například v křížení ulic Petra Rezka a Na Vítězné pláni v Praze 4 město za 3,4 milionu zvýší plochu křižovatky, v Dubči a Řeporyjích vzniknou nové přechody pro chodce a v Praze 10 u Vršovického náměstí bude instalován zpomalovací práh.

Další dva miliony korun půjdou na neinvestiční akce, jako jsou preventivní programy policie, úpravy dopravního značení v okolí škol či nestavební zpomalovací prahy. Modernizace za celkem 444 tisíc korun se dočkají tři dětská dopravní hřiště. Ta učí děti, jak se bezpečně pohybovat v silničním provozu. V Praze jich je více než desítka, modernizace se týká těch v Praze 3, 6 a 8.

První vlna

Podle náměstkyně primátorky Petry Kolínské (Zelení/Trojkoalice) jde o první vlnu chystaných projektů Besip. Zastupitelstvo před Velikonoci schválilo navýšení částky do této oblasti, která původně měla činit 20 milionů. Nakonec vedení města schválilo navýšení na 77 milionů. Spolek Pražské matky, který se bezpečnosti silničního provozu věnuje, požadoval zvýšení částky na 150 milionů.

„V měšci je 77 milionů a teď jsme z něj vyndali prvních 20 na konkrétní projekty, které už jsou v takovém stavu, že můžou chodit faktury a my je můžeme proplácet,“ řekla Kolínská. Dodala, že za dva nebo tři měsíce může přijít další várka v návaznosti na to, jak se podaří další akce připravit.

Chodci jako účastníci nehod loni figurovali v Praze v 686 případech, z toho někdy i jako viníci. Celkem se loni stalo 301 nehod zapříčiněných chodci, při kterých zemřelo šest lidí. Děti jako chodci byly účastníky 98 nehod, které se obešly bez úmrtí, deset dětí ale bylo těžce zraněno. Nejtragičtější následky má podle policie nedání přednosti na přechodu, pro chodce nejnebezpečnější je okolí křižovatky ulic Jana Želivského a Olšanské.