Vyjednávání trvalo téměř dekádu hlavně kvůli finančnímu vyrovnání, přesto se ale všichni zástupci dozorčí rady DPP neshodli. „Tento proces trval strašně dlouho právě proto, že nebylo jasné, jaká budou právní ujednání, což se nám nakonec povedlo vyřešit. Pro zavedení nehlasovali Starostové a Zelení,“ uvedla pro Blesk.cz primátorka Adriana Krnáčová (ANO). V první fázi dojde k pokrytí osmi stanic a tunelů na trase C mezi Muzeem a Roztyly.
„Trvalo to tak dlouho, protože vyjednávání v roce 2010 začalo tak, že by za pokrytí signálem v metru platilo město operátorům, od roku 2010 až 2014 by to bylo zadarmo, ale nakonec jsme došli k závěru, že budou naopak operátoři platit nám a během následujících deseti let operátoři zaplatí městu 120 milionů korun,“ vysvětlil radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Pražané mohou v tuto chvíli využít signál v metru pouze mezi Motolem a Dejvickou na trase A.
Práce pouze v noci
Celé metro by mělo být pokryto v roce 2022. Důvodů, proč budou práce trvat roky, je hned několik. Hlavním je však to, že dělníci budou moci pracovat pouze v nočních hodinách, kdy metro nejezdí. „Operátoři budou moci instalovat vyzařovací kabely a další technologie vždy pouze tři a půl hodiny denně, a to v noci, aby nebyl narušen provoz metra. Proto si pokrytí celé sítě vyžádá delší časový úsek,“ uvedl předseda dozorčí rady Dopravního podniku Prahy a pražský zastupitel Lukáš Kaucký (ČSSD).
potvrdil dále Dolínek.
V současné době je mobilním signálem pokryto všech 58 zastávek metra, z nichž ale pouze některé využívají vysokorychlostní připojení datových služeb jako LTE. Operátoři také budou Praze poskytovat data o počtu cestujících, kteří se pohybují metrem. Podle Dolínka by to mělo být přibližně dvakrát ročně.