Ani řešení za desítky milionů korun se tak nakonec nemusí ukázat jako zcela ideální. Po eskalátorech místo „nosičů zavazadel“ přitom volali cestující, zástupci Letiště Václava Havla a také dopravní podnik. Ti tu fungovali téměř tři roky od otevření prodloužené trasy metra A.

Stanice je přitom klíčová v mnoha směrech, to potvrzuje i vedení metropole. „Nádraží Veleslavín je pro cestující na letiště nyní naprosto zásadní a denně tu chodí stovky lidí s těžkými zavazadly,“ popsala pro Blesk.cz primátorka Prahy Adriana Krnáčová (ANO). To si myslí i radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). „Absence eskalátoru byla opravdu nesmyslná, proto jsme dali jasný pokyn, aby byl co nejdříve dodělán,“ uvedl.

Video
délka: 00:25
1080p 720p 360p

Nové eskalátory ve stanici Nádraží Veleslavín Tadeáš Provazník

Obavy o komfort

Nyní to však vypadá, že situace se úplně nezlepší, jelikož eskalátory nepojmou tolik cestujících najednou. Letištěm navíc každý rok projde více lidí. Oproti minulé sezoně by letos mělo letiště odbavit o dva miliony pasažérů více. Jeden eskalátor je tak všechny rozhodně obsloužit nemůže. Ze dvou totiž jeden pojede nahoru a druhý dolů kvůli cestujícím, kteří míří z vlakové stanice do metra. Podobné obavy o průchodu lidí mají i experti.

O problému promluvil například expert na dopravu Ondřej Matěj Hrubeš (ODS). „Lze očekávat, že ,vysněné‘ eskalátory situaci na Nádraží Veleslavín zhorší, jelikož kapacita pro výstup z metra na povrch bude zásadně omezena na jeden úzký eskalátor. Těšit se nejspíš můžeme na velké fronty před eskalátorem,“ myslí si. Typické jezdicí schody v pražském metru mají 100 centimetrů, na Veleslavíně ovšem budou mít pouze 80 centimetrů. Průměrný větší kufr je přibližně půl metru široký, moc místa tak na eskalátorech nezbude. 

Jestli se však obavy potvrdí či nikoli, to ukážou až první dny provozu.Zatím není jisté, kdy dopravní podnik výstup z metra opět otevře. Nejspíše by se ale tak mělo stát v druhé polovině dubna. „Na Nádraží Veleslavín byla zvolena dvojice pohyblivých schodů o šířce 80 cm, což je standardní šíře eskalátorů u dopravních staveb, jako je např. železnice s identickým portfoliem cestujících. Podobnou šířku mají i  dveře do hotelových pokojů, takže obava, že zde bude nedostatek místa, je opravdu zbytečná,“ uvedla za DPP tisková mluvčí Aneta Řehková.

Fotogalerie
13 fotografií