Praze však stále ještě část pozemků pro stavby trasy D chybí. Metro D má ulevit přetížené trase C a má spojit centrum se sídlišti na jihu města. Dohodu podepíše Praha, dopravní podnik a vlastníci zmíněných pozemků. Chtěla ji podepsat i Praha 4, což se nakonec nestalo. Má ale stále právo vyjádřit se k celé věci.

Vlastníci mají podle návrhu dohody v úmyslu na pozemcích u Thomayerovy nemocnice postavit několik domů, které vytvoří okolí stanice metra. Jde o polyfunkční budovy s obchodní, administrativní a rezidenční částí.

Město výměnou za možnost vzniku stanice nabídlo podle dokumentu zahájení změny územního plánu tak, aby odpovídal záměrům obou stran, tedy stavbě metra i budov. Zpracování změny by měli zahájit do šesti měsíců.

Praha má s výkupy pozemků nejen v okolí Thomayerovy nemocnice dlouhodobé problémy. Trasa zasahuje do 718 pozemků, z nichž přes tři stovky jsou v soukromém vlastnictví.

První etapa stavby metra D mezi Pankrácí a Novými Dvory by mohla začít v roce 2019 a být dokončena do roku 2023, uvedl v pondělí náměstek primátorky Petr Dolínek. Praha chce zahájit v září příštího roku geologický průzkum. Letos v listopadu by měla být vypsána soutěž, v níž najde firmu, která průzkum provede. Město také vypracovalo harmonogram stavby a rozdělilo ji do etap.

Podívejte se, jak by metro D mělo vypadat:

Fotogalerie
4 fotografie