Redakce Blesk.cz se podívala do dvou prakticky hotových podzemních garáží v Praze 6 a 7. Jejich zprovoznění v současnosti ještě brání technické nedostatky, které se týkají zejména vzduchotechniky. Na místě také na první pohled chybí vodorovná značení pro jednotlivá parkovací stání. Oběma parkovišti nás provedl náměstek primátorky hlavního města Prahy Petr Dolínek a starosta Prahy 7 Jan Čižinský (PRAHA 7 SOBĚ).

Parkoviště na Praze 6 bude mít výjezd u exitu tunelu Blanka do ulice Milady Horákové. Lidé tak budou na tomto místě parkovat v bezprostřední blízkosti Pražského Hradu a nedaleko Kulaťáku v Dejvicích. Parkoviště je situované nad Malou Stranou, do centra se tedy dá autem dojet do 10 minut. Díky blízkosti tunelu Blanka se odsud navíc lidé dostanou pohodlně do dalších částí Prahy. Jedná se proto o velice strategické místo pro parkování vozu. Garáže na Praze 7 jsou pak situovány na Letné přímo naproti fotbalovému stadionu pražské Sparty. Také odtud je to tedy do srdce metropole blízko.

1100 nový míst k parkování

Podzemní garáže nedaleko Hradu na Praze 6 pojmou přes 300 vozidel, stejná stavba na Praze 7 zvládne dokonce více než 800 aut. Celkový počet vozů, které se do garáží vejdou, se tak oproti předpokladům nepatrně snížil. Jak náměstek primátorky Petr Dolínek vysvětluje: „Je menší počet parkovacích míst, než se plánovalo, a to kvůli novým standardům šířky pohodlného parkování.“

900 Kč na měsíc

Lidé v garážích zaparkují za 900 korun měsíčně. Firemní vozy si za stejnou službu zaplatí zhruba o polovinu navíc. Naopak pro držitele parkovací karty pro Prahu 7 se počítá se slevou.

Obě podzemní parkoviště se dle vyjádření Petra Dolínka pro veřejnost otevřou letos na podzim. A to i přesto, že garáže nebude provozovat TSK, jak se proslýchalo. Město i přes šibeniční termín chce na provoz parkovišť vypsat výběrové řízení. Pochybnosti o splnění tohoto termínu pro zprovoznění náměstek primátorky odmítá: „Garáže budou fungovat ještě letos, i kdybychom je měli dočasně provozovat sami s najatou ochrankou."