Novými stanicemi metra A se zatím projíždí jen zkušební souprava, ale už se vše blíží do finále. Ve stanicích to už vypadá, tak jak má – dokončují se jen drobné úpravy. V noci z pondělí na úterý novou trasu projela první regulérní souprava. Podle všeho nenastaly žádné komplikace a zkušební jízdy s cestujícími mohou započít 6. dubna, přesně podle plánu.

Generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš na jednání rovněž uvedl, že DPP již domluvil smlouvu s operátorem, který zavede mobilní signál v tunelu metra a stanicích. Jméno operátora neřekl. 

Na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Nyní jezdí ve špičce na trase A celkem 19 souprav, po otevření nových stanic by jich mělo být 24 či 25. V prodlouženém úseku by mělo platit takzvané pásmování, to znamená, že ne všechny spoje pojedou až do Motola. Stejně je provoz řešen v koncových úsecích trasy C nebo mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař na trase A. 

Stavba začala v roce 2009. Plánovaný rozpočet zhruba šestikilometrového úseku je 22,5 miliardy korun. Podle Ďuriše bude konečný účet asi o dvě miliardy nižší. 

Fotogalerie
10 fotografií