Dostupnost takzvaných sdílených automobilů poskytuje podle oficiálního prohlášení města »pohodlí a flexibilitu potřebnou pro obyvatele, kteří se rozhodli založit své cestování po městě převážně na veřejné dopravě, pěší a cyklistické dopravě, ale například na víkendy chtějí využívat vlastní automobil«. Uber, který v Brně jezdil na principu sdílených jízd necelé tři měsíce a který město »vyštípalo«, podle názoru města fungoval za hranicí zákona.

Stejní brněnští radní ovšem nyní schválili roční pilotní projekt poskytování služby carsharing. Prý má městu poskytnout cenné informace o provozu carsharingových vozidel a zkontrolovat kvalitu poskytovaných služeb. „Zároveň město Brno poskytne bezplatný přístup k uličním parkovacím kapacitám, což je v kontextu rezidentního parkování velkou výhodou,“ uvedl náměstek pro dopravu Matěj Hollan (Žít Brno).

Brno se zároveň rozhodlo zavést v centru města kontroverzně přijímané placené modré zóny pro parkování rezidentů. Odpůrci tvrdí, že pouze zpoplatní místním lidem parkování, nová místa pro auta však systém nepřinese. S parkovacím oprávněním carsharing bude prý ovšem nyní možné parkovat na všech parkovištích s parkovacím automatem kromě parkovišť se závorovým systémem.

Parkovací oprávnění carsharingu bude možné vyřídit na nově zřízeném pracovišti Zvonařka 5. Do doby zřízení tohoto pracoviště bude příslušné oprávnění vydávat Odbor dopravy Magistrátu města Brna. Žadatel o vyřízení parkovacího stání pro carsharingová vozidla zaplatí stokorunu za rok a vozidlo.

VIDEO: Podívejte se na válku brněnských taxikářů a řidičů Uber.

Video
Video se připravuje ...

Útoky na Uber řidiče se množí, taxikáři jim zablokují cestu, polepí auto, vypustí gumy a vyhrožují jim. Jiří Nováček

VIDEO: Podívejte se na to, jak Brno »zatočilo« s firmou Uber.

Fotogalerie
13 fotografií