Šimek jako velký fanda fotbalové Zbrojovky si téma zchátralého stadionu nemohl odpustit. „Za Lužánky jsem chodil léta, je potřeba, aby se projekt přestavby konečně rozjel,“ podotkl. Vokřál kontroval motocyklový fenoménem, Velkou cenou Brna. „Dohodli jsme se na ceníku v rámci spolku od příštího roku tak, aby od 1. prosince začal prodej vstupenek na závod. Loňská zkušenost se zpožděným předprodejem je nám ponaučením,“ řekl primátor s tím, že cena vstupenek se navýší jen nepatrně. Základní vstupné na přírodní tribuny se zvedne o 100 korun.

Vokřál si i tak neodpustil vystřelit šíp na předchozí krajské zastupitelstvo a Šimkova předchůdce Michala Haška kvůli dopracování Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a vznik územního plánu Brna.Chceme práci obou úřadů sjednotit tak, aby zásady územního rozvoje byly nachystané a bez rezerv. Doufám, že příprava nového územního plánu z pohledu Brna nebude trvat dalších dvanáct let,“ rýpl si Vokřál.  

Oba první muži Brna a kraje hodlají také oslovit letecké dopravce. Konkrétně by se mohla rozšířit například linka Brno–Mnichov.

Vokřál je teoreticky stále ještě nadřízeným Šimka, který zastával post ředitele městské policie. Vedením městské policie byl zatím pověřen první náměstek Luboš Oprchal, brněnské zastupitelstvo rozhodne 13. prosince o případném nástupci,“ řekl Vokřál.

Šimek se s podřízenými loučil ve středu, nechal si však přivřená zadní vrátka. „Pro mě je to takový odchod na mateřskou. Uvidíme, co bude po čtyřech letech,“ řekl Blesku.

Brífink ukončil ministr Ťok

Více už nestačili na brífinku před vedutou Brna z roku 1617 říci, protože dorazil třetí do ANO party, ministr dopravy Dan Ťok. „Pan ministr přijel s naditou taškou, určitě přivezl dobré zprávy k našim dopravním prioritám,“ vtipkoval primátor. Témata schůzky? Dálniční spojení Brna s Vídní a velký městský okruh. Na dotaz, jakou měl Ťok cestu z Prahy do Brna po D1 s dvěma velkými nehodami u Brna a Velké Bíteše, už odpověď nezazněla. Trojice politiků totiž zmizela v primátorově pracovně.