V České republice se ročně stane přes čtvrt milionu nehod. Reprezentativní výzkum Linky pomoci řidičům 1224 na vzorku tisícovky řidičů ukázal, že dopravní nehoda znamená pro dvě třetiny dotázaných stres, který ovlivňuje jejich jednání. Mohou být v šoku, zmatení, bezradní, neschopní jakékoli reakce.

Autor: Profimedia.cz

1224 – číslo pro všechny řidiče

Pojišťovny se rozhodly nabídnout řidičům unikátní službu, která jim pomůže překonat kritickou situaci, kdy si nevědí rady s nepojízdným havarovaným či porouchaným autem. Zavedly pro ně jednotnou Linku pomoci řidičům 1224. Funguje na celém území České republiky pro všechny, bez ohledu na to, u jaké pojišťovny mají vůz pojištěn. Česká kancelář pojistitelů (ČKP) ji provozuje 12 měsíců v roce 24 hodin denně. Podle toho je možné si velmi snadno zapamatovat a vybavit telefonní číslo 1224.

„Linka pomoci řidičům 1224 byla spuštěna v listopadu 2014. Od té doby ji využilo již více než 30 000 motoristů a zájem stále velmi intenzivně roste,“ uvádí Aleš Povr, tiskový mluvčí ČKP, a připomíná, že číslo 1224 najdou majitelé motorových vozidel i na nových zelených kartách a evropských formulářích „Záznam o dopravní nehodě“.

Rychlost a profesionalita

Linka pomoci řidičům 1224 funguje tak, že řidič zavolá na 1224 a operátor ho ihned spojí se smluvní asistenční společností jeho pojišťovny. Kdyby si nemohl vybavit, kde má svůj vůz pojištěn, stačí nahlásit SPZ a operátor pojišťovnu vyhledá. Pak už si volající přímo domluví s operátorem, jakou asistenci potřebuje.

Linka pomoci řidičům 1224 chrání motoristy i před tzv. lovci nehod, kteří zneužívají stresu řidičů a vnucují jim své služby, často nekvalitní, zbytečné a téměř vždy předražené, které pak pojišťovny nemohou proplatit. Naproti tomu profesionální zásah smluvní asistenční společnosti hradí pojišťovna v rozsahu sjednaném v rámci konkrétního povinného ručení nebo havarijního pojištění.