Nový outback se proti předchozí generaci natáhl na délku i na šířku a vyzařuje z něj robustnost i solidnost. Klasikou jsou plastové lemy kolem karoserie a typické kulaté mlhovky ve spodní části nárazníku.

Výraznější posun jsme zaznamenali uvnitř. Jednoduché palubní desce dominuje středový panel se sedmipalcovým dotykovým displejem nového multimediálního systému Starlink. Zmizela část přebytečných tlačítek, takže kokpit působí uhlazenějším a hodnotnějším dojmem. Líbil se nám i přístrojový štít s rychloměrem a otáčkoměrem schovanými do tubusů. Skvělé je i zpracování a dvoubarevné provedení dodává kabině punc luxusu.

Za hlavní přednost nového outbacku však považujeme prostornost interiéru přesahující střední třídu. Vpředu i vzadu si i vysocí cestující budou lebedit. Běžným potřebám stačí i kufr se základním objemem 512 litrů, který lze sklopením zadních opěradel zvětšit na 1848 l.  

Autor: Archiv

Je to vůbec diesel?

K rodinnému autu a při delších cestách na dovolenou obzvlášť patří dnes spíš naftový motor. Však také kombinace vznětového čtyřválce a bezestupňové převodovky Lineartronic patří k nejžádanější kombinaci a byla k mání i u předchozí generace. Agregát však prošel výraznou modernizací. Dvoulitrový boxer má upravený blok, ale i vstřikování a turbodmychadlo, změnil se kompresní poměr a výfuková soustava dostala další generaci filtru pevných částic.

Výsledkem jsou sice stejné hodnoty výkonu 110 kW, ale motor plní emisní normu Euro 6 i bez přidávání močoviny. Navíc proklamovaná spotřeba paliva klesla o dvě deci na 6,1 litru.

V testu nás znovu potěšila kultivovanost motoru i odhlučnění. Občas zapochybujeme, že pod kapotou bije naftové srdce. Rozjezdy jsou plynulé, stejně jako zrychlování. Převodovka CVT využívá ideální otáčky, takže motor zbytečně nevytáčí. Pokud vám jízda bude připadat nudná, můžete přepnout automat do manuálního režimu se sedmi přednastavenými stupni a řadit pádly pod volantem.

Autor: Archiv

Všude doma

Výrazný posun jsme zaznamenali při jízdě. Japonci u outbacku zvýšili tuhost karoserie i přední nápravy. Odladění podvozku je měkké, stabilita i jistota jízdy zůstávají precizní.

Na skvělých vlastnostech se podílí nejen pohon všech kol, ale také přibrzďování těch vnitřních systémem ATV, suplujícím funkci samosvorného diferenciálu. Možná se to bude zdát jako klišé, ale nové subaru nám připadá, že jede opravdu jako po kolejích a v zatáčce ho nerozhodí ani rozbitá vozovka!

Subaru nás opět přesvědčilo o svých kvalitách a ani se nedivíme zástupům zákazníků, kteří na něj nedají dopustit. Funguje totiž výborně a nově přidalo i značnou dávku stylu a pohodlí.

Hodnocení

+ Prostorná kabina

+ Kultivovanost obou motorů

+ Vyvážené jízdní vlastnosti

+ Bohatá výbava

- Kratší zadní sedáky

Do terénu!

S testovaným outbackem jsme se nebáli ani v obtížnějším terénu. Světlou výšku 200 milimetrů mu mohou závidět i některé off-roady. Novinkou je přitom systém X-Mode s asistentem pro sjíždění kopců. Po jeho zapnutí se ale upraví i charakteristika motoru, převodovky nebo elektronická stabilizace VDC. Terén, kde by nás outback nechal na holičkách, jsme hledali marně.

Vidím za tebe!

Dojem na nás udělal bezpečnostní systém EyeSight. Jeho základem je dvojice kamer umístěná v horní části čelní skla, které sledují v šířce 35° dění před vozem do vzdálenosti 110 metru. Fungují jako oči. Prolínáním obrazu se určuje vzdálenost překážky před vozem a umí rozeznat pohybující se i stojící vozidla, chodce, cyklisty či motocyklisty. Systém EyeSight má šest funkcí. Zásadní je automatické brzdění se schopnosti zastavit vozidlo do rychlosti 50 km/h, které pracuje ve třech krocích. Systém nejprve varuje řidiče – přístroje se rozsvítí červeným podsvícením. Ve druhém začne sám zpomalovat a ve třetím brzdí naplno. Zařízení ale sleduje i jízdní pruhy či únavu řidiče. Třešničkou na dortu je upozornění řidiče, že se vůz před ním rozjel.       

Autor: Archiv

Benzinové stádo 175 koní

Chcete zavzpomínat na slavnou rallyovou minulost Subaru? Zkuste v outbacku benzinovou verzi 2.5i. Vždyť v technických údajích svítí výkon 129 kW! I tahle verze ale funguje spíš na pohodu a s s výbavou Active je nejlevnějším modelem celé řady. Prodává se od 939 000 Kč.

Rozměry

Délka 4815 mm, šířka 8140 mm, výška 1605 mm, rozvor 2754 mm, zavazadelník 512 litrů.

Technické údaje

Motory

Benzin 2.5

Nafta 2.0 D

Zdvihový objem [cm3]

2498

1998

Největší výkon [kW/min]

129/5800

110/3600

Točivý moment [N.m/min]

235/4000

350/1600-2800

Převodovka

Lineartronic

Manuální/Lineartonic

Pohon

4x4

4x4

Maximální rychlost [km/h]

198

200/192

Zrychlení 0-100 km/h [s]

10,2

9,7/9,9

Kombinovaná spotřeba [l/100 km]

7,0

5,6/6,1

Cena[Kč]

939 000

959 000