V dnešní době je to kolikrát samoúčelná móda – plácneme na auto pár plastů, aby připomínalo teréňák, vymyslíme mu nějaké dobrodružnější jméno a je to! Takový plasťák se sice bude třást strachy i před polní cestou, vypadá však jako služební auto Indiany Jonese.

Subaru Outback je úplně jiný kabrňák. Před lety kategorii univerzálnějších kombi založil a původních hodnot se nevzdává ani v nejnovějším provedení. Kromě chlapáčtějšího vzhledu tak dostanete opravdu robustnější techniku, která se před rozbitou příjezdovou cestou k chatě rozhodně nezastaví!

Ani v zimě! Znalci dobře vědí, že Subaru je neodmyslitelně spjato s pohonem všech kol, a model Outback samozřejmě není výjimkou. Sněhu, deště, bláta ani náledí se tak bát nemusíte. Tam, kde se budou jiní pachtit se sněhovými řetězy, projedete Outbackem levou zadní! Díky zvýšenému podvozku se navíc nestane, že by si Subaru škrtlo spodkem o nějaký ten vyčnívající kámen. Outback nejen dobrodužně vypadá, on tak i jezdí!

K charakteru vozu nám nejvíc pasuje naftový dvoulitr, který poskytuje velice slibných 110 kW. A opravdu, s tímto motorem se vám nikdy nestane, že byste se pídili po nějakém koníkovi navíc. I když naložíte Outback po střechu a na výlet do hor vezmete kompletně celou rodinku, čtyřválec se s takovou zátěží popere. Spotřeba paliva je přitom stále velmi slušná, i s plnou polní budete jezdit nejvýš za sedm litrů! Jen pro připomenutí, pořád mluvíme o velkém kombíku s pohonem všech kol!

A s možností přikoupit si automatickou převodovku. Ta se přitom na spotřebě paliva negativně neprojeví, jedná se totiž o variátorový typ převodovky, známý hlavně ze skútrů. Pro potřeby velkého Outbacku samozřejmě příslušně upravený. Tak například – určitě si vybavíte otravný zvuk skútru, který po přidání plynu pošle motor do vysokých otáček, kde setrvává po celou dobu akcelerace. Ne tak u Subaru! Zde totiž variátor (jinak také bezestupňová převodovka) pracuje s předvolenými stupni, takže vlastně řadí jako obyčejný automat. Přitom velice plynule, jemně, takřka neznatelně.

Ještě jednu věc si Subaru pohlídalo, a to spolehlivost takového ústrojí. Variátory totiž nejčastěji pracují s řemenem, který se po čase může „vychodit“. Automobilka jej však nahradila poctivým řetězem. A věří si natolik, že na své modely poskytuje rovnou pětiletou záruku.

Outback je vůbec takový bytelný stroj ze staré školy. Zatímco do kdejakého SUV abyste si vzali pomalu papuče, jak chatrně jejich navoněné interiéry působí, v Subaru zasednete úplně v pohodě třeba v pohorkách. Přístrojová deska vám možná připadne trochu strohá, svůj účel však plní bezvadně, a navíc je perfektně udělaná. Na kvalitu u Subaru tradičně hodně dají!

A také na vzorně využitý obestavěný prostor. Uvnitř Outbacku máte místa, že skoro nebudete vědět, co s ním! Na zavazadla potom zbývá minimálně 526 litrů. Rovněž parádní hodnota!

Všeuměla Subaru Outback koupíte už od 779 370 Kč (díky sedmnáctiprocentní slevě). Aktuálně si přitom můžete vybrat akční modely Sport Line a Cross se zákaznickou výhodou až osmdesát tisíc!