Vyhřívaný rychlík: Honda GL 1800A Gold Wing

Motocykl velikosti XXL, jakým Gold Wing je, zaujme na první pohled. Design posledního modelu je velmi zdařilý a funkční. Svědčí o tom čelní partie s dvojicí multireflexních světlometů a s rozměrným větrným štítem, který chrání posádku i ve vysokých rychlostech.

Komfortnímu pojetí stroje odpovídá nízko položené sedlo jezdce a pohodlný »trůn« spolujezdce. Vysoká zadní část hondy v sobě ukrývá tři uzamykatelné schránky jejichž celkový objem čítá 147 litrů úložného prostoru. Na delší cesty se tedy posádka nemusí omezovat. Ke špičkovým patří i výbava motocyklu, ke které patří vyhřívání rukojetí i sedla, tempomat, ABS nebo jezdcův airbag.

Stroj pohání plochý šestiválcový motor se zdvihovým objemem 1832 cm3 a výkonem až 119 koní. Tato pohonná jednotka se dokáže díky výtečně odstupňované pětistupňové převodovce vypořádat s popojížděním ve městě a zároveň vyvinout nejvyšší rychlost kolem 200 km/h.
Cena: od 779 900 Kč

Luxusní honda je skvělá na dlouhé cesty a přitom dokáže být i rychlá.
Autor: archiv autora


Kolos pro klasiky: Harley Davidson Ultra Classic Electra Glide Limited

Tak trochu z jiného soudku je největší klasický stroj z produkce americké továrny Harley-Davidson. Pro příznivce klidné cestovní jízdy poskytuje tento americký kolos maximální komfort – bohatě polstrovaná kožená sedadla, palubní počítač, interkom, tempomat, audio soustavu a trojici integrovaných kufrů pro zavazadla. O pohon se stará vidlicový dvouválec Twin Cam 88 s největším výkonem 67 koní a točivým momentem 135 N.m.

Naopak největší nevýhodou je absence zpětného chodu, který má z představené trojice jen Honda Gold Wing a největšímu »harleji« by se v mnoha situacích také hodil. Pokud se budete zajímat o americkou legendu v této cestovní úpravě, musíte si připravit nejméně tři čtvrtě milionu korun.
Cena: od 750 000 Kč

Klasický harley s retro vzhledem nabízí maximální komfort. Má však i nevýhody, jako například absenci zpětného chodu.
Autor: archiv autora


Překvapení z Japonska: Kawasaki VN 1700 Voyager

Japonským konstruktérům od Kawasaki nemůžeme upřít, že se železem to opravdu umějí. Robustnost a předimenzovanost čiší i z každého dílu nového cruiseru. Za funkční kapotou nalezneme absolutní pohodlí, velkorysý úložný prostor, mlhovky, kombinovaný brzdový systém s posilovačem a samozřejmě nesmí chybět audiosystém. K pohonu Kawasaki VN 1700 Voyager slouží vodou chlazený vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 1700 cm3 a výkonu 73 koní. K technickým zajímavostem japonského motocyklu patří elektronický plyn, tempomat nebo ABS.
Cena: 500 000 Kč

Japonské kawasaki nabízí technické vychytávky jako například elektronický plyn
Autor: archiv autora


 

Sjíždějí se do klubů

Představa motorkáře s otrhanými džínsy a koženou bundou je v kombinaci s těmito koráby silnic mylná. Zákazníci tohoto segmentu jsou z řad starších a zajištěných lidí, kteří mají volný čas na výlety po Evropě. Mají i své vlastní kluby, z nichž nejstarší a nejznámější jsou H-D kluby nebo celoevropský Gold Wing Club, který má od 90. let minulého století také českou pobočku v podobě GWCCZ a každý rok pořádá mezinárodní sraz.

Na cestovních motorkách jezdí hlavně starší a movití chlapi
Autor: archiv autora