Tyto tři výjimečné stroje, jež prakticky nelze zařadit, představují konkurenci pro sportovní vozy i cestovní motocykly. Mezi ně patří například i starý dobrý velorex v novém kabátě.
Peraves Monotracer
Stroj od Švýcarské firmy Peraves je v podstatě pokračováním nápadu českého konstruktéra Jana Anderleho, který s ním poprvé vyjel na silnici už v polovině třicátých let. Monotracer kombinuje zdánlivě dva odlišné světy, a to letecký s motoristickým.
Na první pohled by se dalo říci, že se jedná o celokapotovanou motorku, avšak opak je pravdou, protože je to spíš pilotní kabina s dvěma koly místo křídel. Vstup do interiéru umožňují vzhůru se otevírající dveře na levé straně. Uvnitř jsou dvě sedadla. Do standardní výbavy tohoto stroje pak patří i klimatizace, navigace, stereo nebo velkorysý úložný prostor.
O pohon se stará motocyklový, vodou chlazený čtyřválec od BMW s obsahem 1,2 litru, který přenáší výkon přes sekvenční čtyřstupňovou převodovku. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Zajímavý je počítačem řízený stabilizační systém v podobě dvou podpůrných koleček na bocích, která se vysunou za půl vteřiny, např. při stání na semaforu.
Největší výkon: 130 koní
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Pohotovostní hmotnost: 460 kg
Cena: 1 365 000 Kč
Can-Am Spyder RS
Americký výrobce čtyřkolek a sněžných skútrů, fi rma BRP, má ve svém výrobním programu již několik let zajímavou tříkolku, kterou používá ke své činnosti třeba i pražská městská policie. Can-Am Spyder se totiž protáhne i tam, kde se auto zastaví. Svými jízdními vlastnostmi navíc deklasuje i leckterý sportovní vůz.
Americkou tříkolku pohání čtyřtaktní, kapalinou chlazený dvouválec o objemu jednoho litru. Agregát má výkon 106 koní. Hmotnost Can-Am Spyderu je 316 kg. Roadster má ve výbavě ABS, kontrolu trakce, stabilizační systém VSS a imobilizér. V přední části tříkolky je i zavazadlový prostor o objemu 44 l.
Největší výkon: 106 koní
Nejvyšší rychlost: přes 200 km/h
Pohotovostní hmotnost: 306 kg
Cena: 470 000 Kč
Velor–X–Trike
Na brněnském výstavišti se minulý týden v rámci veletrhu Motosalon představil ve světové premiéře nový velorex. Základní verze bude stát přibližně půl milionu korun. Na trh půjde novinka pod označením Velor- X-Trike.
Novodobý velorex má délku 3,8 metru, šířku 1,9 metru a je 1,32 metru vysoký. Původně plátěný plášť zde nahradil laminát a karbon. Skleněná střecha je odnímatelná. Původní tvar a některé retro prvky, jakými jsou třeba oblouk dveří a žábra na motoru, dva výfuky nebo vpředu umístěné motocyklové víčko nádrže, zůstaly zachovány.
Opavská firma Motoscoot, která nový velorex vyrábí, jej vybavila nejmodernější technikou: xenonová světla, anatomická sedadla s tříbodovými pásy, CD-DVD přehrávač, digitální přístroje a další zvláštnosti, které je možné namontovat na individuální přání majitele.
Největší výkon: 120 koní
Nejvyšší rychlost: 200 km/h
Pohotovostní hmotnost: 400 kg
Cena: 520 000 Kč