Podle ředitele Centra experimentálního divadla Petra Oslzlého měl Havel Becketta za svůj vzor. Zájem dramatiků o dílo kolegy byl podle něj oboustranný, nikdy se ale nesetkali. Katastrofu Beckett v roce 1982 dlouhodobě vězněnému a vážně nemocnému Havlovi věnoval. Beckett se tehdy připojil k protestu proti Havlově věznění. Podle Oslzlého bylo toto vystoupení světově známého autora ojedinělé. "Zajímal se o český disent, což je velice unikátní," uvedl Oslzlý.

Uvedením Audience se Divadlo U stolu vrací ke svému někdejšímu záměru z doby svých počátků. Divadlo jednu z nejhranějších Havlových her připravovalo v roce 1989 ve spojení s jeho vězeňskými dopisy. Ty nakonec publiku představilo, Audienci ale nastudovat nestihlo, protože přišla sametová revoluce.

Nová inscenace brněnského divadla se vrací k tématu krize identity. Podle tvůrců neztrácí svou naléhavost ani ve změněných společenskopolitických podmínkách a přesahuje tak dobu svého vzniku.

Audienci, k níž Havla inspirovala devítiměsíční manuální práce v trutnovském pivovaře v roce 1974, napsal v roce následujícím. Podle Oslzlého, který byl dlouholetým Havlovým přítelem, hru původně psal pro pobavení svých přátel. Nyní jde o jedno z nejhranějších děl bývalého českého prezidenta. Nová inscenace bude mít premiéru 7. března. V Audienci hrají role sládka Jan Kolařík a Vaňka alias Havla Alfred Texel. Oba hrají i v Katastrofě. Režisérem obou děl je Ivo Krobot.