České filmové a televizní akademii (ČFTA) došla trpělivost. Po dlouhých dohadech s producentem Petrem Vachlerem se nakonec nedohodla na podmínkách, za kterých by jí producent postoupil ochrannou známku na České lvy. "Už jsme unaveni neustále v časovém presu s panem Vachlerem jednat. Musíme připravit další ročník výročních cen a nemáme čas se neustále dohadovat," vysvětloval rozhodnutí akademie český herec a člen správní rady Jan Svěrák.

Petr Vachler tvrdí, že o prodeji Českého lva nikdy neuvažoval, nakonec se ale rozhodl na nabídku ČFTA přistoupit a stanovil si pouze dvě podmínky. "Tyto prosby byly pravděpodobně chápány jako podmínky, tak jsem hned v úterý volal Honzu Svěráka, abych mu vysvětlil, že to nejsou podmínky, že jsou to prosby,“ zdůrazňoval nešťastný Vachler.

Jednalo se o zachování vegetariánského rautu na předávání Českých lvů, a také o nalezení kompromisu - nabídku deseti milionů korun splatných během deseti let považoval Vachler za ultimativní a chtěl se dohodnout na prodloužení doby na dvojnásobek. To se však nepodařilo. 

Vachler vlastní firmu VAC - Vachler Art Company, která předávání Českých lvů produkovala, jednala se sponzory i televizemi a zajišťovala finance. Cenu Český lev založil v roce 1993. 

Fotogalerie
5 fotografií