Kluk šampionem, děvče kuchařkou. Řetězec stáhl pobuřující reklamu na hračky
Vlna kritiky se snesla na francouzský maloobchodní řetězec Carrefour v Argentině za jeho reklamní kampaň. Plakáty, jimiž propagoval hračky, odsoudili někteří lidé na sociálních sítích jako machistickou. Argentinské zastoupení Carrefour se za plakáty posléze omluvilo s tím, že šlo o chybu, a z prodejen je stáhlo, informoval deník La Nación.
Pobouření vyvolala u některých reklama, která vedle sebe zobrazila chlapečka s motorkářskou helmou a autem a holčičku s růžovou kuchyňkou. Nad chlapcem byl nápis „Šampion“ a nad dívkou stálo „Kuchařka“.
Reklamu před místním Dnem dětí, který tam letos připadá na 19. srpna, označili mnozí za genderově nevyváženou. „Podle Carrefouru ženy v ničem nevyhrávají... jen mohou vařit pro šampiona. Zdá se mi to urážející a málo inteligentní,“ napsala například v reakci jedna z žen na Twitteru. Reklamu ale kritizovali i muži, někteří ji na Twitteru označili za „ostudnou“.
Společnost se za reklamní plakáty omluvila a z prodejen je stáhla. „Omlouváme se za kampaň, která je v některých našich prodejnách. Šlo o chybu a v žádném případě nevyjadřovala filozofii naší firmy. Plakáty už z obchodů stahujeme,“ napsala v úterý na Twitteru společnost Carrefour Argentina.
I tato reklama si v minulosti vysloužila kritiku:
Tak to by ještě více pobouřilo . . . .