Martin Heger své umění označuje za pouhý koníček. „Věnuji se tomu vždy po práci, uživit se tím nedá,“ uvedl Martin Heger. I když shánění dílů po vrakovištích a následná výroba jsou složité, nejvíc ho prý zdržuje obíhání potřebných razítek.

„Kdyby nebylo těchto úředních záležitostí, tak by sestavení auta trvalo o mnoho kratší dobu a jeho cena by byla nižší,“ postěžoval si Martin Heger.

Plány s bugatkou jsou jasné: Prodat!

Před vyjetím na silnici musí každou jeho bugatku schválit pracovníci výzkumného ústavu, že je způsobilá k provozu. Plány však má s jeho »miláčkem« jasné – prodá ho. Cena Buggystudia 33, jak vozidlu říká, se pohybuje okolo 320 tisíc korun.

A jak Buggystudio 33 vlastně vypadá? První z pěti plánovaných modelů má červenou barvu a váží 560 kilo. Pohání ho motor z fabie o výkonu šedesáti osmi koní. „Využili jsme prvky ze závodních aut a uzpůsobili je k běžnému provozu,“ dodal Heger.

Fotogalerie
6 fotografií

Buggystudio 33…

Váha: 560 kg
Výkon: 68 koní
Palivo: benzin
Maximální rychlost: 140 km/h
Doba potřebná pro sestavení: 3 měsíce


<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:14.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:21.0cm 842.0pt; margin:70.9pt 172.65pt 70.9pt 127.6pt; mso-header-margin:35.45pt; mso-footer-margin:35.45pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:1119299194; mso-list-type:hybrid; mso-list-template-ids:-1861326348 67436559 67436569 67436571 67436559 67436569 67436571 67436559 67436569 67436571;} @list l0:level1 {mso-level-tab-stop:36.0pt; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} ol {margin-bottom:0cm;} ul {margin-bottom:0cm;} -->

Základem vozítka jsou díly a motor ze škodovek

Z hromady šrotu

postavil bugatku

PRAHA – Postavit si vlastní auto je sen každého kluka. Martinu Hegerovi (52) z Prahy tento dětský sen zůstal až do dospělosti. A co víc. On si ho i splnil! Z hromady dílů ze starých škodovek postavil pojízdnou bugatku. Se svým týmem automechaniků plánují rozjet výrobu ve velkém.

Kateřina Kycltová

Martin Heger své umění označuje za pouhý koníček. „Věnuji se tomu vždy po práci, uživit se tím nedá,“ uvedl Martin Heger. I když shánění dílů po vrakovištích a následná výroba jsou složité, nejvíc ho prý zdržuje obíhání potřebných razítek. „Kdyby nebylo těchto úředních záležitostí, tak by sestavení auta trvalo o mnoho kratší dobu a jeho cena by byla nižší,“ postěžoval si Martin Heger.

Před vyjetím na silnici musí každou jeho bugatku schválit pracovníci výzkumného ústavu, že je způsobilá k provozu. Plány však má s jeho »miláčkem« jasné – prodá ho. Cena Buggystudia 33, jak vozidlu říká, se pohybuje okolo 320 tisíc korun.

A jak Buggystudio 33 vlastně vypadá? První z pěti plánovaných modelů má červenou barvu a váží 560 kilo. Pohání ho motor z fabie o výkonu šedesáti osmi koní. „Využili jsme prvky ze závodních aut a uzpůsobili je k běžnému provozu,“ dodal Heger.

 

Buggystudio 33…

Váha: 560 kg

Výkon: 68 koní

Palivo: benzin

Maximální rychlost: 140 km/h

Doba potřebná pro sestavení: 3 měsíce

 

 

Foto pro Blesk – Martin Heger

 

Je to až neuvěřitelné, že z této hromady součástek dokáže poskládat Martin Heger auto

 

Výsledkem je lehce terénní bugatka se sportovním základem. Dokáže »fičet« rychlostí až 140 km/h.

 

Fotky postup skládání:

1. Jediná část auta, kterou si musí Martin Heger vyrobit sám, je základní konstrukce. „Máme na to v dílně speciální zařízení,“ říká.

2. Na základní konstrukci se následně přidělají kola a motor, jehož umístění je totožné jako u Škody 120 – vzadu.

3. Sedačky není vůbec lehké sehnat. Ty z vrakovišť totiž nebývají v dobrém stavu. Bugatka je ale určená i do terénu, jejich pohodlnost je tedy samozřejmostí.

4. Auto začíná mít finální podobu. Stačí ještě nalakovat a vychytat detaily.

5. Moc prostoru v autě není, na nákupy tedy s Buggystudiem 33 raději nejezděte. Na nedělní projížďku ale stačí.