Úterý 16. dubna 2024
Svátek slaví Irena, zítra Rudolf
Oblačno, déšť 10°C

Zahraniční návštěvníky bude v Česku monitorovat e-Turista. Nápad přišel z Chorvatska

Autor: ČTK - 
24. listopadu 2020
15:42

Státní agentura CzechTourism by chtěla do dvou let spustit projekt e-Turista, tedy jednotný systém pro evidenci návštěvníků v tuzemsku. Inspirací je platforma e-Visitor, která funguje v Chorvatsku. CzechTourism chystá i další digitalizační projekty. V rozhovoru s ČTK, v souvislosti s představením nové strategie do roku 2025, to dnes řekl ředitel CzechTourism Jan Herget.

E-Turista by měl podnikatelům usnadnit povinné administrativní procesy. Zároveň přinese téměř okamžitý přehled o počtu turistů, kteří do země přijedou. Provozovatelé ubytovacích zařízení musejí nyní podle Hergeta odesílat data o ubytovaných hostech zvlášť cizinecké policii, Českému statistickému úřadu a poplatky za něj vykázat finanční správě. Díky novému systému by údaje stačily zadat jednou. Statistiky by nebyly k dispozici s několikaměsíčním zpožděním, ale třeba na denní bázi.

Chorvaté, kteří systém využívají, podle Hergeta České republice přislíbili pomoc. „Řeknou nám, na co si dát pozor, jaké chyby udělali,“ uvedl. Pět zákonů, které bylo nutné v Chorvatsku zavést, už má CzechTourism podle Hergeta přeložených do češtiny. Právě ustanovení legislativních změn bude podle něj nejobtížnější.

Nejprve je podle Hergeta třeba, aby se ministerstvo pro místní rozvoj, pod který spadá CzechTourism, ministerstvo financí, vnitra a Český statistický úřad shodly na tom, že podpoří jednotný evidenční systém. Podle Hergeta není nutné, aby to bylo nové řešení, nastavit by bylo možné již některé existující.

Památky ve virtuální realitě

Digitalizace je jedním ze tří hlavních principů pro strategii CzechTourism na následujících pět let. Kromě toho, že agentura už digitalizovala vnitřní procesy, například pravidelně pořádá vzdálené porady se svým zahraničním zastoupením, připravuje také virtuální realitu pro potřeby představení České republiky zahraničním partnerům.

Digitální marketing je podle Hergeta levnější než ten off-line, navíc je rychlejší a tím efektivnější. Údaje jsou z něj snadněji měřitelné. „Digitalizovali bychom, i kdyby covid nebyl,“ uvedl dále Herget.

Dalšími stěžejními principy nové strategie jsou flexibilita a rychlost. CzechTourism by se měl podle Hergeta chovat podobně jako start-up, v případě změny podmínek na trhu na ně bezprostředně reagovat.

Video  Lázeňská inspektorka: Františkovy Lázně a komfort hotelu Pawlik  - Nikola Forejtová
Video se připravuje ...

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi