Na místo Smartwings si „brousí zuby“ Ryanair. Začne létat na Kanáry, přidá i další země

Aktualizováno -
8. června 2020
15:05
Autor: ČTK - 
8. června 2020
11:57

Letecká charterová společnost Buzz, dceřiná firma aerolinek Ryaniar, plánuje létat z Prahy do řady dovolenkových destinací. Letos na podzim chce spustit charterové lety na Kanárské ostrovy nebo do Maroka, od léta 2021 pak také do Řecka, Turecka, Španělska nebo Itálie. Jedná proto s tuzemskými cestovními kancelářemi. Ryanair to uvedl ve svém prohlášení. České CK jsou případné spolupráci s firmou Buzz otevřené, záležet ovšem bude na podmínkách. Největším charterovým dopravcem v Česku jsou Smartwings, které však nyní řeší problémy kvůli utlumení provozu během koronavirové krize.

„Čeští spotřebitelé a cestovní kanceláře nemusí mít příští léto obavy o volná místa na slunci. Buzz vede pokročilá jednání s klíčovými touroperátory a skupinou Ryanair, aby rozšířil své služby z Prahy o další destinace v Řecku, Turecku, Itálii, Španělsku, Portugalsku a severní Africe na léto 2021,“ uvedl generální ředitel Buzz Michal Kacmarczyk a poukázal na problémy jiných charterových dopravců.

Cestovní kanceláře jsou případné spolupráci se společností Buzz otevřené, klíčové ovšem budou nabízené podmínky. „Spolupráci si představit umíme, ale bude samozřejmě záležet na podmínkách, nyní je na jakékoli hodnocení ještě brzy,“ uvedl Petr Šatný z CK Alexandria. Ta zatím s dceřinou firmou Ryanairu nejedná, v budoucnu se to ale může změnit. To platí například i pro Exim Tours.

Rozhodující budou i podmínky pro Travel Family, zejména pak cena a nabízené služby, délka sezony a kapacitní možnosti. Naopak Čedok už s Ryanairem létá několik let, spolupracuje s ním na skupinových a poznávacích zájezdech. Mluvčí Čedoku Eva Němečková zároveň potvrdila, že v současnosti nabízí spolupráci pro příští léta řada leteckých společností.

Irský nízkonákladový dopravce Ryanair už v minulých týdnech avizoval, že by v případě krachu tuzemského Smartwings mohl nahradit jejich lety z Prahy. Společnost o rozšíření svého provozu z Prahy také jedná se zástupci letiště.

Skupina Smartwings, do níž patří dopravci Smartwings a České aerolinie (ČSA), loni na charterových linkách přepravila 2,7 milionu cestujících. V současnosti však řeší problémy spojené s koronavirovou krizí a zastavením provozu. Společnost v minulých týdnech uvedla, že potřebuje pomoc od státu, a to formou půjčky nebo garance za komerční úvěr, bez toho může i skončit. Zástupci vlády včetně premiéra Andreje Babiše (ANO) a ministra průmyslu, obchodu a dopravy Karla Havlíčka (za ANO) v uplynulých týdnech připustili možnost pomoci tuzemským aerolinkám, podle nich jde o strategický podnik. Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) ovšem v neděli uvedla, že státní záruku pro dopravce nepodporuje. Případnou pomoc státu kritizovala i opozice nebo odbory, podle kterých o strategickou firmu nejde.

Buzz je polskou společností, která patří do skupiny Ryanair a patří k největším charterovým společnostem ve střední a východní Evropě. V případě expanze na český trh by tak rozšířila tuzemský provoz Ryanairu, který nyní z Česka provozuje více než tři desítky linek.

Milan Šmid ( 8. června 2020 16:32 )

V PRAZE LETADLA NEMUSÍ LÉTAT VŮBEC !!AŽ POČKAJÍ NA VYROBENÉ ELEKTRO LETADLA ???CHA !! ZATÍM MŮŽOU JEZDIT K MOŘI NA ELEKTRO KOLECH !!!TŘEBA DO PORTUGALSKA A NA KANÁRY NA ELEKTRO ČLUNECH !!!! PROČ BY JSME MĚLI DOTOVAT SOUKROMÉHO DOPRAVCE KTERÝ ODMÍTÁ DÁT STÁTU ZA RUČENÍ PODÍL VE SVÉ FIRMĚ !!!VY BY JSTE RUČIL MILIARDÁŘI SVÝM MAJETKEM KDYŽ MÁ DALŠÍ FIRMY KTERÝMI MŮŽE RUČIT ???? AŽ JÍM ZA TO RUČÍ PRAHA TŘEBA PRAŽSKOU RADNICI ????

offline ( 8. června 2020 12:49 )

A napadlo někoho, že by se letecká doprava vůbec obnovovat neměla?

Současný stav je pouze návratem k normálu z toho šílenství, které se každým rokem zvyšovalo. A turistů je i tak v Praze dost - tak akorát.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud