„Na pizze chybí 5 cm.“ Nováček Telepizza dopálil Čechy, jídlo přeměřili
Do Česka letos na jaře vstoupil španělský řetězec pro rozvoz pizzy Telepizza, který slibuje kvalitní pizzy a velmi rychlé doručování. Podle zkušeností některých zákazníků ale kvalita části dodávek velmi pokulhává. Na sociální síti Facebook si stěžují, že doručené pizzy jsou menší, než firma slibuje. Experti v takových případech radí jídlo reklamovat a žádat vrácení peněz.
„Překvapila mě velikost, a proto jsem pizzu přeměřil. Na pizze chybí 5 cm,“ napsal zákazník Šimon na facebookové stránce řetězce. „Musím se podělit veřejně, jak velké jsou vaše 38cm pizzy,“ stěžoval si další zákazník Tomáš a přiložil fotografii s přiloženým metrem, který ukazoval jen 34 centimetrů. Telepizza se za nedostatek omluvila s tím, že bude záležitost řešit s manažerem pobočky.
„Kupte pizzařům pravítko,“ zlobí se lidé
Nespokojených reakcí v posledních týdnech na profilu řetězce na sociální síti přibývá. „Pizza teplá a rychle dodaná, to je super, ale kvalita letí šupem dolů. Vaši pizzaři by určitě potřebovali pravítko, ať se podívají, kolik je 30 cm,“ reklamoval objednávku zákazník Kamil z Brna. Jiní zákazníci si stěžují na vysokou cenu, která neodpovídá kvalitě.
Ceny pizzy o velikosti 38 cm podle ceníkového menu na webu společnosti začínají na 169 korunách za klasickou margheritu. Klasické pizzy stojí 219 korun a exkluzivní pak až 279 korun. Telepizza nabízí tři velikosti (23, 30 a 38 centimetrů), ceny těch nejmenších se pohybují v rozsahu 79 až 129 korun.
Telepizza chce zákazníky lákat také na rychlé doručování. V konkrétních městských částech například garantuje doručení do 40 minut, jinak vrací peníze za objednávku. Jenže zkušenosti mnoha zákazníků jsou jiné. Na pizzu někdy čekají i více než tři hodiny, přestože jim je při objednávce slíbeno rychlejší doručení.
Telepizza: Jde o ojedinělé případy
Společnost na dotaz Blesk.cz uvedla, že podobných případů je velmi málo. „Vyrábí několik stovek tisíc pizz ročně a někdy bohužel dojde k pochybení. V každém takto ojedinělém případě se zákazníkem komunikujeme, například na Facebooku ve formě soukromých zpráv, a snažíme se vše vyřešit k maximální spokojenosti,“ uvedl pro Blesk.cz mediální zástupce Telepizzy Pavel Kašpar.
Podle něj standardně při nespokojenosti garantují výměnu jídla, sledové poukazy nebo vrácení peněž. „Podobné incidenty jsou ojedinělé a podnikáme sérii preventivních opatření, které opakování obdobných situací minimalizují,“ dodal s tím, že při nedostatečné kvalitě také nabízejí zákazníkům pizzu zdarma.
Chtějte nové jídlo nebo peníze zpět
Experti radí, že pokud pizza nebo jiné jídlo neodpovídá slíbené kvalitě nebo provedení, je možné objednávku reklamovat. „Zákazník má právo se domáhat, aby mu byl připraven pokrm nový, který bude odpovídat vizuálu, případně na slevu z ceny pokrmu. Není-li prodejce schopen nový pokrm odpovídající vizuálu připravit, má právo zákazník na vrácení peněz, tedy odstoupení od smlouvy. Pokud bude chtít vrátit peníze, musí zákazník prodejci vrátit pokrm,“ řekl pro Blesk.cz Lukáš Zelený, právník ze spotřebitelského časopisu dTest.
„Podávané jídlo by mělo v zásadě vypadat stejně jako na obrázku. Drobné odchylky jsou samozřejmě možné s ohledem na dovolené obvyklé reklamní přehánění v případě, že je z hlediska průměrného spotřebitele toto přehánění rozpoznatelné,“ upřesnil Zelený.
Telepizza je španělský řetězec, který do Česka přišel na jaře tohoto roku. V současné době provozuje společně s firmou Forty’s Pizza provozuje 10 provozoven, a to v Praze, Brně, Ostravě a dalších krajských městech. Do tří let pizzerie plánuje rozšíření na 25 provozoven.
Musim se smat. Pizzu chcete do 20 ti minut i kdyz clovek bydli na druhe strane prahy, jeste chce aby byla za stovku kdyz je rozvoz zdarma a pak se resi par CM s pravitkem. Asi nejde rychlost a kvalita dohromady, nekteri lide by se nad sebou meli zamyslet