Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Děsná dovolená? Nenechte si nic líbit a hned reklamujte

Počasí reklamovat nemůžete, pokud vám ho ovšem cestovka negarantuje ve smlouvě.
Počasí reklamovat nemůžete, pokud vám ho ovšem cestovka negarantuje ve smlouvě.  (Autor: profimedia.cz)
Autor: Andrea Ulagová - 
13. července 2015
18:45

Není to stejné jako reklamovat boty, které se rozlepí, přesto máte na reklamaci dovolené nárok. Základem úspěchu je na nic nečekat a reklamovat co nejdřív. Nejlépe rovnou na místě.

Pokud se vám na dovolené něco nelíbí, je dobré řešit problémy hned na místě s delegátem. Ovšem jsou i případy, kdy nemusíte být spokojení ani se službami samotného delegáta. „V takovém případě musíte vycházet z toho, jakým způsobem byla služba delegáta specifikována ve smlouvě, to znamená, jaké měl v průběhu zájezdu poskytovat služby,“ uvedl na chatu pro Blesk.cz ředitel právního oddělení Provident Financial Martin Šváb.

Pokud se chcete případným nedostatkům na dovolené vyhnout, snažte se už před zaplacením domluvit, aby co nejvíce konkrétních podmínek bylo přímo ve smlouvě. Pokud trváte na výhledu na moře, uveďte toto ve smlouvě, jinak nemáte na reklamaci nárok.

Reklamaci uplatňujte nejlépe v místě konání zájezdu, a to písemně, nečekejte, až se vrátíte domů. Jinak tak musíte učinit nejpozději do 1 měsíce po skončení zájezdu.

Foťte, pořizujte důkazy

Pokud sepíšete reklamaci, vše doložte fotografiemi. Svědectví je naopak důležité v případech, kdy příčiny vaší nespokojenosti nelze zdokumentovat, např. hluk, zápach, apod.

V případě, že dostanete jiný hotel, než jste si objednali, máte nárok na vrácení rozdílu v ceně. Platí to ale i naopak, pokud vás cestovní kancelář ubytuje v lepším hotelu, může si rozdíl naúčtovat.

Nejčastější hrůzy? Špína, hmyz a zkažené jídlo

Mezi nejčastěji reklamované problémy na dovolené patří podle webu www.vasenaroky.cz jiný než slíbený hotel, špína či nedostatečný úklid, dále pak zkažená strava, nevyhovující pokoj nebo i hmyz na pokoji.

V minulé sezoně nejvíce lidé reklamovali dovolenou v Řecku, Turecku a Tunisku.

Co by neměla cestovní kancelář jen tak měnit, je termín zájezdu. „Pokud se rozhodne termín z nějakého důvodu změnit, měla by nám to dát v dostatečném předstihu na vědomí,“ uvedl Šváb. „Pokud s tím klient nesouhlasí, měl by mít pětidenní lhůtu na odstoupení od smlouvy a v takovém případě je cestovní kancelář povinna uhradit mu celou cenu zájezdu zpět,“ dodal právník.

Prožili jste „dovolenou hrůzy“? Nedostali jste to, co vám cestovní kancelář slíbila? Napište nám svou zkušenost na e-mail tip@blesk.cz

 

stellastella ( 13. července 2015 20:25 )

 Reste hned,razantne a doPadnete jak rodina Kramnych https://m.facebook.com/profile.php?id=100006983928520&fref=nf

paralenka ( 13. července 2015 19:22 )

Tak díky za rady! Realita je někde jinde. Fotila jsem nejen dvoumetrový jednolůžák pro služky - za příplatek - přímo nad kuchyní, s výpary, nočním úklidem jídelny za mohutného třískání židlemi na dlažbě, balkon s výhledem do zdi a na jednotku klimatizace vedlejšího domu, s vyčuhujícími dráty v koupelně či přeskakováním WC při touze vejít do sprchy, s větráním do přilehlé společenské místnosti, ale i šílený binec při cestě u penzionu. Výsledek? Reklamace nula nula nic, přestože jsem ubytování řešila hned a chtěla připlatit za důstojnější bydlení. Po roce dopis advokáta s výhružkou, že pokud nestáhnu fotky z cestovatelského webu, bude soud. Stařík/ majitel penzionu je prý vlivný člověk a budu mít velké problémy. Orbion se sice těšil na soud, který bude řešit svobodu slova a pravdivé informace, ale já jsem to vzdala. Hořkost zůstala. Takže sorry, ale ten svůj první pobyt u moře si už netoužím zopakovat včetně nedůstojného chování starých majitelů k Čechům, poklonkování Němcům a zpeněžení i horké vody na kávu!! Zajímavé, že ten penzion u magistrály v Makarské už CK nenabízí. Proč asi?

Zobrazit celou diskusi