Čtvrtek 25. dubna 2024
Zataženo, déšť se sněhem 7°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Češi odletěli na místo tuniského masakru. Dovolená zn. strach

Autor: Tomáš Koníček, Andrea Ulagová -
26. června 2015
18:50

Obavy a strach místo radosti a očekávání. Takové emoce měli lidé na pražské Ruzyni, kteří čekali na večerní let do Tuniska. Mířili do Sousse, kde student postřílel přímo na pláži desítky lidí. Podle informací Blesku si ale jenom 15 ze zhruba 200 lidí cestu rozmyslelo a do letadla nakonec nenastoupilo.

I přes ujišťování cestovních kanceláří, že zájezdy do Tuniska si budou moct klienti vyměnit, si Češi stěžují na neinformovanost z jejich strany. Na Letišti Václava Havla byla napjatá atmosféra, cestující se báli odletět.

„Nechce se nám tam, ale na jednu stranu jsme nedostali žádné vyjádření od našeho státu, že je tam nebezpečno a že tam jet nemůžeme a že nám vrátí peníze,“ řekla Blesku Nikola Plicková, která cestuje do Tuniska s čtyřčlennou rodinou. Dovolená je vyšla na 50 tisíc korun.

Video  Anketa na letišti před odletem do Tuniska  - Tomáš Koníček, Jan Jedlička
Video se připravuje ...

„Volali jsme do cestovky, jednají s ministerstvem a mám na telefonu mámu a případně do letadla nenastoupíme. Už teď vím, že si dovolenou neužijeme. Prostě se mi tam nechce, ale je to spousta peněz,“ dodala Nikola.

Nikola vyráží s celou rodinou, zájezd nechce rušit. Nikola vyráží s celou rodinou, zájezd nechce rušit. | Tomáš Koníček

Petr Štastný vyráží do Tuniska s manželkou, zájezd si dali navzájem k výročí svatby. „Čeká nás tam delegát, který nám asi řekne, co se tam stalo. Doteď nemáme žádné informace, že by stahovali turisty. Ještě teď, hodinu před odletem, se rozhodujeme, zda odletíme. Je to patnáct kilometrů od místa a zvažujeme, zda se nám vyplatí tam jet na týden,“ uvedl.

10:53
27. 6. 2015

Tunisko nyní bude muset podle premiéra Sída přijmout "bolestivá, ale nutná" bezpečnostní opatření. Prvním z nich podle něj bude povolání záložníků do aktivní služby, kteří budou hlídkovat po celé zemi. "Žádná země není v bezpečí před terorismem. Potřebujeme globální strategii pro všechny demokratické země," dodal.

Řada turistů z postižené oblasti opustila podle Tunisko už v noci na dnešek. Několik cestovních kanceláří zajistilo pro zájemce o dřívější odlet speciální lety.

10:14
27. 6. 2015

Británie v souvislosti s útoky v Tunisku, Francii a Kuvajtu posílila bezpečnostní opatření, především na velkých veřejných akcích. Britské policii se podle listu The Guardian dokonce prý podařilo zmařit chystaný útok na dnešní přehlídku u příležitosti Dne ozbrojených sil!

10:03

Britská ambasáda podle BBC už na místo tragédie vyslala krizový tým. "Všichni britští občané v těchto hotelech nebo jejich blízkosti by měli zůstat uvnitř a kontaktovat svého delegáta a ministerstvo zahraničí," uvedlo ministerstvo.

09:49
27. 6. 2015

Většina obětí jsou Britové, uvedl tuniský premiér Habíb Síd. Mezi mrtvými turisty jsou prý i Němci, Belgičané a Francouzi. Počty obětí jednotlivých národností předseda vlády ale neupřesnil.

09:45

Tuniské ministerstvo zdravotnictví podle serveru BBC uvedlo, že počet obětí útoku stoupl na minimálně 39 osob, dalších 36 lidí utrpělo zranění.

09:30
27. 6. 2015

K zodpovědnosti za teroristický útok se v prohlášení na twitterovém účtu přihlásila organizace Islámský stát (IS).

Kompletní online

Petr s manželkou si dali zájezd do Tuniska k výročí svatby. Petr s manželkou si dali zájezd do Tuniska k výročí svatby. | Tomáš Koníček

Na neinformovanost ze strany cestovní kanceláře a ministerstva si stěžuje i Martina Houlíková. „Nevíme vůbec nic. Navíc jedeme do resortu, který je asi kilometr od místa, kde se střílelo,“ uvedla.

Martina míří do rezortu, který je kilometr od místa, kde řádil atentátník. Martina míří do rezortu, který je kilometr od místa, kde řádil atentátník. | Tomáš Koníček

Podle informací Blesku nepřišlo k odbavení na let do Tuniska asi 15 cestujících.

CELÝ ONLINE PŘENOS Z KRVAVÝCH UDÁLOSTÍ V TUNISU ČTĚTE ZDE>>>

mopsamanda ( 27. června 2015 10:52 )

Teda jak si někdo může užívat dovolené na místě, kde včera zmasakrovali méně šťastné lidi. To je fakt cynismus tam jet. Jistě, stálo je to peníze, ale já bych z té dovolené nic neměla. Myslím, že to svědčí o jejich cynismu a otrlosti. Před týdnem ukazovali děti koupající se vedle mrtvoly v otrokovickém bazénu, a nyní hromada nesoudných blbců. Ležet na pláži na místě, kde včera někoho zabili, fakt drsný

naidka ( 27. června 2015 09:30 )

To junkiexl: Mě nemusíte poučovat, na co se používají písmenka. Smajlíky se používají pro různé nechápavce, aby pochopili, jak to pisatel myslí. Vaše věty i bez smajlíků nedávají smysl už vůbec viz. cituji: " Z toho Jsem mel zrejme pochopil," tak prosím nepoučujte. Z vás by jeden exl.

bibs_7 ( 26. června 2015 23:46 )

No jasne, ty fantasto, myslím, ze Francouzi uz historicky svoji vojensko-strategickou neschopnost dokonale predvedlili, treba takovou Maginotovou linií, která byla úplne nezabudnutelná.

noza ( 26. června 2015 23:43 )

No, hlavně, aby ještě stihli natočit ty mrtvoly a podělit se s přáteli. Když už je to stálo takový majlant a navíc jsou v novinách, kdo by neletěl.. Měli se pořádně pojistit, nikdo neví, jakým způsobem přiletí zpátky

bibs_7 ( 26. června 2015 23:42 )