Dálnice D47 je postavená na skládce suti a pneumatik
Stavba dálnice D47 sloužila zřejmě jako skládka. Už podruhé za tři týdny našli dělníci pár metrů od silnice pod zemí haldy odpadu. Tentokrát vykopali skladiště starých pneumatik! Silničáři v tom vidí další ze série více než 900 průšvihů, na jejichž vrcholu stojí zvlněná vozovka.
Podle informací Blesku najeli dělníci na místo už v pondělí. Kopat začali asi dvacet metrů od vozovky na 362. kilometru ve směru na Bohumín.
„Vrstva pneumatik začala 1,2 metru pod terénem,“ uvedl jeden z pracovníků společnosti, která prostor zkoumala a teď řídila výkopy. Když dělníci vytáhli ze země šest velkých pneumatik a bylo jasné, že nejde o náhodu, nechali toho. Kompletní nápravu budou chtít silničáři od firmy Eurovia, která dálnici za 4 miliardy stavěla.
Už začátkem února vyšla na světlo jiná skládka. Staré okapy, cihly, hadry a igelity byly zahrabány nedaleko od nynějších výkopů. V obou případech byly skládky součástí stavby, i když vozovka vede pár metrů vedle.
Ministr dopravy Pavel Dobeš vzkázal, že je nálezy pobouřen. Šéf Eurovie ho prý dříve ujistil, že nic takového na stavbě není a jde o pomluvy. Silničáři předají vše policii. Ta už prověřuje i podezření, že stát přišel o stamiliony, když někdo do dálnice navezl méně kvalitní a levnější strusku, než jakou určoval projekt. Eurova se hájí, že stát si to tak objednal. Téměř jistě se schyluje k soudní bitvě.
Naše silnice připomínají spíš voraniště. Dálnice na úrovni zemí světa, ale dálniční polaptky letí každý rok nahoru. Klidně dám za známku 1500, jelikož jezdím pravidelně, ale za dálnici jako mají v Německu. Ne za tuhle hrůzu.