Dálnice D47 je postavená na skládce suti a pneumatik

Autor: Oldřich Tichý - 
29. února 2012
15:41

Stavba dálnice D47 sloužila zřejmě jako skládka. Už podruhé za tři týdny našli dělníci pár metrů od silnice pod zemí haldy odpadu. Tentokrát vykopali skladiště starých pneumatik! Silničáři v tom vidí další ze série více než 900 průšvihů, na jejichž vrcholu stojí zvlněná vozovka.

Podle informací Blesku najeli dělníci na místo už v pondělí. Kopat začali asi dvacet metrů od vozovky na 362. kilometru ve směru na Bohumín.

„Vrstva pneumatik začala 1,2 metru pod terénem,“ uvedl jeden z pracovníků společnosti, která prostor zkoumala a teď řídila výkopy. Když dělníci vytáhli ze země šest velkých pneumatik a bylo jasné, že nejde o náhodu, nechali toho. Kompletní nápravu budou chtít silničáři od firmy Eurovia, která dálnici za 4 miliardy stavěla.

Už začátkem února vyšla na světlo jiná skládka. Staré okapy, cihly, hadry a igelity byly zahrabány nedaleko od nynějších výkopů. V obou případech byly skládky součástí stavby, i když vozovka vede pár metrů vedle.

Ministr dopravy Pavel Dobeš vzkázal, že je nálezy pobouřen. Šéf Eurovie ho prý dříve ujistil, že nic takového na stavbě není a jde o pomluvy. Silničáři předají vše policii. Ta už prověřuje i podezření, že stát přišel o stamiliony, když někdo do dálnice navezl méně kvalitní a levnější strusku, než jakou určoval projekt. Eurova se hájí, že stát si to tak objednal. Téměř jistě se schyluje k soudní bitvě.

vary ( 1. března 2012 12:00 )

Naše silnice připomínají spíš voraniště. Dálnice na úrovni zemí světa, ale dálniční polaptky letí každý rok nahoru. Klidně dám za známku 1500, jelikož jezdím pravidelně, ale za dálnici jako mají v Německu. Ne za tuhle hrůzu.

vary ( 1. března 2012 11:58 )

Musim se smát. Ta naše země je hnusná žumpa. Pravidelně jezdím do Phy a při výjezdu ze strahovského tunelu se vždycky musím pousmát, když vidím ceduli ,, zde staví spoelčnost Eurovia´´. To je neuvěřitelný. absolutně zmršili stavbu D47. Za nic nemůžou a už mají další superzakázku. Hlavně, že penízky tečou ze státní kasy. Normální lidi to přece zaplatí.

m.svestka ( 1. března 2012 07:41 )

Když jsem v mládí dělal v Německu, nesmělo (až pět metrů) pod povrch přijít nic co nebylo v projektu. Ani lopata bordelu. na vše byl atest. Všechno muselo být řádně zhutněno. Například pokles vozovky před mostem (zhoupnutí) byla brána jako hrubá školácká chyba. U nás je to vcelku běžné. Ale tady asi nejde o kvalitu bude to jen boj kam se přesměruje penězovod. Proto se tady tahá špína.

tendertouch ( 29. února 2012 18:39 )

A za likvidaci odpadu zřejmě dostali další peníze. Paráda. Tak tohle už jé na práci v uranových dolech. A měli by vytáhnout smlouvu, kde si to objednali a kdo. A doufám, že toto budou vyšetřovat dobří policisté a hájit dobří právníci.

frantaklika ( 29. února 2012 16:27 )

Zástupce stavební firmy Euroviva (nebo jak se ty prejmenovane ODS stavby jmenuji) řekl jasně "Dali jsme do podloží materiál, který si objednatel schválil" ,čili si schválili jednou odpad -strusku, když to prošlo schválili i pneumatiky, kdyby to chtěli zhoven, tak tam jdeme rovnou všichni nasratt a dilo se podaří

Zobrazit celou diskusi