Skanska vrací úder Bártovi, uvažuje o arbitráži

Stavební společnost Skanska vyrazila proti Bártovi. Dotkly se jí ministrovi výroky na adresu firmy o nekvalitní práci. Bárta v reakci na falešná, životu nebezpečná svodidla a další reklamace začal označovat problémová místa cedulí. Nápis „Zde stavěla Skanska“ se objevila na dálnici D1 na 336 kilometru, kde došlo k sesuvům půdy. Společnost považuje kritiku za neoprávněnou a uvažuje o arbitráži.
Stavební společnost Skanska připravuje právní kroky směřující k ochraně dobrého jména firmy a jejích obchodních zájmů. Uvedl to dnes ředitel společnosti Dan Ťok. Důvodem jsou výroky ministra dopravy Víta Bárty (VV) na adresu společnosti. Podle Ťoka nelze vyloučit ani mezinárodní arbitráž.
Bárta v neděli v pořadu Otázky Václava Moravce řekl, že chce zvýšit tlak na Skansku v souvislosti s řadou údajných závad na dálnicích a silnicích, které firma stavěla. Reklamace vůči společnosti Skanska podle ministra činí téměř jednu miliardu korun.
"V pondělí naši právníci s využitím všech nástrojů zvýší tlak na společnost Skanska, která s námi nechce moc kooperovat. Deset opravovaných úseků vybavuji cedulí, že je musí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) opravit a že to stavěla Skanska," řekl v neděli Bárta.
Ředitel společnost Dan Ťok v úterý označil ministrovy výroky za šokující a považuje je za poškozování dobrého jména jedné z nejstarších a největších mezinárodních stavebních firem na světě ze strany vysokého státního úředníka. "Výroky pana ministra (Bárty) naši společnost poškozují. Stejně tak informační tabule, které informují veřejnost o tom, že za špatný stav silnic a dálnic může naše firma. Proto jsem pana ministra vyzval, aby tyto tabule nechal odstranit," uvedl Ťok.
Ťok vyzval ministra Bártu k "férové diskuzi" u kulatého stolu za přítomnosti novinářů. "Především je však Skanska připravena podrobně komentovat veškeré výhrady, které ministr Bárta neopodstatněně předkládá veřejnosti k uvěření, a v přímém dialogu ukázat skutečný stav věcí," sdělil Ťok.
Mezi závadami jmenoval Bárta zvlnění na části dálnice D11, závažné vady na D47, sesuv půdy na svahu u D47 u Bílovce, nekvalitní most na městském okruhu v Brně nebo nekvalitní svodidla na některých úsecích dálnic. Svodidlům chybí povinný atest. Skanska chybu již dříve odmítla s tím, že je schopna certifikáty doložit každý metr svodidel.
Bárta v pořadu také poznamenal, že Skanska má u ministerstva dopravy tři nej. "Je to největší dodavatel, který nám zároveň nabídl nejmenší slevy, a má největší reklamace," uvedl ministr.
oj oj oj