Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Podcast: Passerův rekord byl extrém, soudí publicista. Tohle by měl dělat jen na okruhu

Video se připravuje ...
Autor: jim - 
29. ledna 2022
05:00

Český developer a miliardář Radim Passer umístil v lednu na svůj YouTubový kanál video, v němž ve svém Bugatti Chiron dosáhl na německé dálnici A2 rychlosti až 417 km/h. Podle šéfredaktora auto.cz Martina Machaly to byl extrém a movitý řidič ohrozil zdraví i dalších účastníků silničního provozu. Proč ostatní řidiči viděli jen projíždějící čmouhu, vysvětlil v Blesk Podcast. 

Dokonce ani řidiči hlučných a extrémně rychlých formulí F1 nepřekračují při závodech rychlost 400 kilometrů za hodinu. Po uzavřených a perfektně upravených okruzích sviští maximální rychlostí kolem 340 km/h. 33. nejbohatší Čech a majitel firmy Passerinvest je ale na německé dálnici mezi Berlínem a Hannoverem překonal. Někteří lidé mu tleskají, jiní jeho počínání vnímají jako hazard.

Sami profesionální řidiči podle šéfredaktora Martina Machaly tvrdí, že překonání 400 kilometrů za hodinu už je úplně jiná liga. Bugatti Chiron v hodnotě 65 milionů korun je sice technicky přizpůsobené, aby této mety dosáhlo, mělo by se tak ale dít na specializovaných okruzích.

Rychlost jenom stříkala

„Silnice uzavřená nebyla, pohybovaly se po ní další auta. Dokázal bych si představit, že tyto rychlostní rekordy by se překonávaly na uzavřeném okruhu v bezpečných podmínkách, kde člověk ohrozí maximálně sebe a svoji techniky. Za mě to byl do extrému vyhnaný pokus, který se mně v běžných podmínkách silničního provozu, ačkoliv to byl úsek dálnice bez rychlostního omezení, úplně nelíbil,“ vyjádřil se v Blesk Podcast odborník, který zároveň uznal, že Passer měl neobvyklé štěstí, protože silniční provoz byl velmi nízký.

Přesto v extrémních rychlostech potkal několik vozů, které se na tříproudé dálnici přeřadily do třetího, tedy nejvzdálenějšího pruhu, jakmile zahlédly světlé modré bugatti.  „Silnice je velmi široká, tříproudá, naprosto rovná a přesto z toho videa rychlost jenom stříkala. Ten rozdíl pro řidiče na dálnici musel být obrovský, 400 km/h je totiž obří rychlost,“ líčil Machala, jak ostatní řidiči nejspíš zahlédli jen modrou šmouhu, která kolem nich projela. Rozdíl mezi 200 kilometrů v hodině, která se dle novináře může na německých dálnicích za vhodných podmínek zdát jako příjemná cestovní rychlost, a 400 km/h je pro ostatní řidiče znatelný rozdíl.

Silniční závod?

Podle agentury DPA úřady českého miliardáře podezřívají za nelegální silniční závod, který je podle německých zákonů trestný. Stačí, když řidič „jede nepřizpůsobenou rychlostí a hrubě v rozporu se silničními předpisy a bezohledně, aby dosáhl co nejvyšší rychlosti“, stojí v německém zákonu. Policejní mluvčí počínání Passera, který své vozy na německých dálnicích testoval opakovaně, označila za nezodpovědné. 

Jak dopadly Passerovy předchozí pokusy o rychlostní rekord na veřejné silnici, proč jsou Češi velmocí ve sbírání automobilů a kdy budou lidé s auty létat, prozradil šéfredaktor auto.cz Martin Machala v Blesk Podcast:

Video  Blesk Podcast: Passerův rekord byl extrém, soudí publicista. Tohle by měl dělat jen na okruhu  - Jiří Marek
Video se připravuje ...

 

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi