
Úkoly z první třídy pobouřily sociální síť: Učitelka žákyni k úkolu napsala, že je pomalá!

Divokou diskuzi na sociální síti facebook rozvířil úkol z první třídy. Žákyně, která při jednom úkolu spletla zadání a dělala úplně jiný úkol, dostala od své učitelky pětku. Navíc jí paní učitelka přeškrtala všechno červeně. U druhého úkolu si učitelka neodpustila poznámku, že je pomalá. Úkoly na sociální síti zveřejnil uživatel, který si říká Líný učitel, aby ukázal na otřesnou situaci v českém školství.
První třída je pro žáka nejdůležitější pro jeho rozvoj v dalším vzdělávání. V první třídě pozná žák první kamarády, kteří ho mohou doprovázet po zbytek tříd na základce, a zároveň se ukáže, zdali v prvňáčcích učitel dokáže vzbudit zápal pro učení. Špatný start však má holčička, jejíž úkoly se objevily na facebooku. „Bohužel tu máme další díl seriálu o hloupých učitelích a špatných známkách na prvním stupni, dokonce v první třídě,“ napsal v příspěvku uživatel Líný učitel a přidal v úvodu přirovnání k lyžařskému výcviku a nesmyslnému známkování.
Špatný úkol - špatná známka
„Představte si, že učitel na lyžařském výcviku zavolá na žáka:‚sjeď to na lyžích!‘ Žák to ale přeslechne a omylem sjede kopec na sáňkách. Učitel mu ovšem naprosto nesmyslně dá pětku,“ dodává Líný učitel s tím, že žák špatnou známku získá za to, že nesplnil úkol, což nebyla pravda. Žák totiž udělal úplně něco jiného a učitel by ho za to neměl trestat špatnou známkou. Navíc dodává, že naprosto nechápe, proč učitel na prvním stupni musí trestat žáka špatnými známkami, aby ho naprosto demotivoval.
Červený úkol
Následně přidal dva skutečné úkoly, za něž žákyně dostala špatné hodnocení. „Co za totálního p*tomce bez kouska citu může napálit prvňáčkovi pětku? Povšimněte si, jak tahle učitelka není líná zlomyslně a naprosto zbytečně přepsat každou jednu číslici, aby byl daný úkol maximálně červeně přeškrtaný,“ nešetřil ostrými slovy s tím, že navíc zpracovaný a požadovaný úkol jsou naprosto totožné. „Jaký je rozdíl mezi 7-1 a 7-3? To, že tahle osoba je jako učitelka naprosto nekompetentní, ukazuje i úkol číslo dva, kdy necitlivě přeškrtává práci žákyně navíc s poznámkou pro rodiče, že je žákyně ‚pomalá‘. No a co, proboha!“ píše dál s tím, že „vzdělávání není závod o čas“.
Demotivace žáka
Učitelka dala za druhý úkol trojku. „To je strašný, mě to úplně bolí za ty děti. A popravdě, cítím zlost na některé kolegy,“ napsal jeden učitel pod příspěvek. „Učím prvňáčky a tohle by mě nikdy nenapadlo. Tohle bere motivaci na celý život. Vždyť se to teprve učí! A že napíše jiné cvičení? Nebo napíše víc slabik? Tak to má lépe vysvětlit a snad při práci obchází děti a může upozornit na chybu!“ míní další učitel. „Jaká je motivace těchto lidí dělat toto povolání,“ píše další.
VIDEO: Učitelka vlekla autistického chlapce po školní chodbě
EMBED_OFF
Plně souhlasím. Konečně někdo napsal pravdu. Mám 7 dětí a není pravda, že učitelé jsou nekompetentní a děti geniální. Nesplněný úkol je nedostatečný a tudíž za 5. Když je dítě pomalé, řekneme že je pomalé. Pokud dítě nemá na to plnit triviální úkoly, měl rodič požádat o odklad nástupu do 1. třídy. Ve škole se má žák učit a plnit úkoly. Učitel má učit a hodnotit žáky. Takže za mně v pořádku. Jsem rád že ještě žijí a pracují učitelé, kteří se nebojí nedostatečnou práci ohodnotit známkou 5. Bohužel je většina takových co rozdávají motivační 1. Dítě se pak absolutně nic nenaučí.