Věra se zbavila souseda s trpaslíky: Prohlédněte si nejúspěšnější příběhy Ombudsmana Blesku za rok 2022!
-
Rok 2022 byl pro Ombudsmana Blesku speciální. Poté, co v květnu vyšel článek o panu Valtrovi, který zakoupil kryptoměny a následně měl pocit, že naletěl podvodné firmě, do redakce Blesku psali a volali další napálení lidé. Všichni měli jedno společné – utratili úspory za sliby zhodnocení peněz! Panu Valtrovi se díky radám Ombudsmana Blesku podařilo získat peníze zpět. Další čtenáři čekají a doufají, že také uspějí. Co dalšího se v roce 2022 podařilo?
- 1.
Alexandra (57) naletěla při nákupu bot v e-shopu: Má peníze zpět!
První dobrá zpráva přišla hned v březnu, kdy se paní Alexandře Vetkovské (57) podařilo získat zpět peníze, které zaslala e-shopu Modajo.co za zdravotní sandále, které nakonec poštou nedorazily. Dlouhých šest měsíců si dopisovala s e-shopem, a výsledek žádný. A tak se obrátila na Ombudsmana Blesku. Ten jí poradil a pomohl.
„Obrovské díky. Sama bych to nezvládla a vzdala bych to. Děkuji Ombudsmanovi Blesku, který mi tak zachránil peníze, které jsem se nakonec rozhodla věnovat kočičkám bez domova. Nemám ráda, když mě někdo okrádá. Když chci někam peníze dát, tak si sama vyberu kam. Útulek Felix, i když s koronavirovou pandemií přišel o řadu sponzorů a má finanční potíže, se stále snaží pomáhat opuštěným a zuboženým kočkám.“
- 2.
Pavel (78) přišel o peníze investované do kryptoměn: Ombudsman pomohl
Skoro dva roky se Pavel Valtr (78) z Josefova Dolu marně snažil dostat ke svým kryptoměnám. Postupně investoval přes 10 tisíc korun, ale místo očekávaného jmění měl v rukou jen bezcenné kupony. Nikdo mu totiž neřekl, že si musí zprovoznit virtuální peněženku. Poté, co se o případ začal zajímat Ombudsman Blesku, se problém náhle vyřešil!
Poprvé se také v hledáčku Ombudsmana Blesku objevuje firma The Best Vouchers, přes kterou kryptoměny nakupoval. Příběh seniora, který chtěl zkusit investovat část svých úspor, Blesk zveřejnil 2. května. A jen pár dnů poté přišla od pana Valtra dobrá zpráva. „Dnes jsem obdržel do své kryptoměnové peněženky investované kryptoměny. Je to zásluha vašeho Ombudsmana,“ napsal 5. května.
- 3.
Stanislava (55) varuje: Stačilo jedno kliknutí na mobilu
Především v poslední době se doslova množí firmy, které se snaží lidi obrat »on-line«, a to nejrůznějšími způsoby. Paní Stanislava Marková (55) klikla na svém chytrém mobilním telefonu na odkaz. A rázem přišla o 99 Kč. Nedala se, bojovala a nakonec získala své peníze zpět! A rozhodla se o tom promluvit v rubrice Ombudsman Blesku, aby varovala ostatní!
- 4.
Miroslava Drsková (66): Bojuje o máminy ukradené peníze
Paní Miroslava Drstková (66) se na Ombudsmana Blesku obrátila ještě v roce 2021. Dostala se totiž do složité situace. Její maminku lstí připravil o peníze zloděj. Nevyřešený dluh se po její smrti ocitl v dědictví. Ona se ale bála, že když se bude snažit peníze získat zpět přes exekutory, bude ji to stát jen peníze a nakonec se dostane spíše do minusu…
Proto jí právník a Ombudsman Blesku Mgr. Roman Moussawi nabídl pomocnou ruku a všechny právní záležitosti spojené s exekucí za ni vyřešil. Tento příběh bohužel ale nemá dobrý konec... Během půl roku, co se případu Moussawi věnoval a zastupoval ji, se vyčerpaly úplně všechny možnosti.
„Na pana Josefa B. bylo v době podání našeho exekučního návrhu vedeno cca 10 exekucí. U osoby, která byla pravomocně odsouzena za trestné činy krádeže a vloupání, se to však dalo čekat. Nemovité věci, movité věci ani příjem v době zahájení exekuce pan Josef B. neměl. Na adrese trvalého bydliště se nezdržoval a nikdo ho tam neznal, takže byl v podstatě nedohledatelný,“ bohužel zhodnotil Roman Moussawi.
- 5.
Věra (64) bojovala se sousedem kvůli výhledu: Mobilhouse musel pryč
Ztráta klidu a pohody na zahrádce! To byl důvod, proč se na Ombudsmana Blesku obrátila už minulý rok Věra Umlaufová (64). Soused si totiž do zahrádkářské kolonie na svůj »zelený plácek« dotáhl obrovský mobilhouse. To už je ale minulostí, »pojízdný domek« totiž musel pryč! Krátce poté, co vyšel o trápení paní Umlaufové článek v novinách. „Trvalo to asi měsíc. Mobilhouse odvezli na podzim. Jsem moc ráda, že jsem se obrátila na odborníky z Ombudsmana Blesku, kteří mi pomohli,“ říká nyní paní Umlaufová.
- 6.
Ombudsmani dvakrát radili ve velkém
✔ 25. července vyšel v rámci rubriky Ombudsman Blesku speciál, kde jeden ze spolupracujících právníků, konkrétně Mgr. Jakub Keresteši, radil čtenářům Blesku. Celkem odpověděl na 14 důležitých a zásadních otázek, které se týkaly dovolených, zrušených letů a nároků lidí.
✔ 22. srpna si pak čtenáři Blesku mohli přečíst triky podvodníků, kteří se z lidí snaží získat peníze. A Ombudsmani Blesku radili, jak nechybovat, a ochránit tak svoje peníze!
Potřebujete OMBUDSMANA BLESKU?
NAPIŠTE NÁM SVÉ PŘÍBĚHY
Na adresu redakce: Blesk OMBUDSMAN, Komunardů 42, 170 00 Praha 7 nebo na e-mailovou adresu: ombudsman@cncenter.cz
Nezapomeňte připsat také svoje telefonní číslo.
Podmínkou je zveřejnění vašeho příběhu v deníku Blesk a reportáže na Blesk.cz!
VideoVideo se připravuje ...Epicentrum: Nevyžádané telemarketingové hovory. Kdo vám volá a jak se jich zbavit? Markéta Volfová, Lukáš Červený