Trať mezi Jidřišskou a Lazarskou je zásadním pražským tramvajovým koridorem, pro který neexistuje alternativní trasa. Například linka číslo 3 ve směru z Modřan tak nebude moci pokračovat přes Václavské náměstí a bude odkloněna přes zastávky Národní třída a Újezd směrem k Andělu. Podobně linka číslo 9 pojede namísto na Žižkov přes Karlovo náměstí a I. P. Pavlova do Vršovic a skončí na Kubánském náměstí. Dočasně vzniknou zastávky Lazarská ve Spálené ulici a Dlážděná u Senovážného náměstí.

Výluka se dotkne také linek 5, 6, 14, 24 a nočních tramvají 91, 92, 94, 95, 96 a 98. Dočasně zavedená linka 39 pojede v trase ze Spojovací přes Hlavní nádraží, Bílou labuť, Palmovku do Kobylis. Dočasná noční tramvaj 65 propojí přes Hlavní nádraží a Strossmayerovo náměstí Kobylisy se Špejcharem. Druhá noční linka 68 pojede v trase Spojovací, Náměstí republiky a Strossmayerovo náměstí k Výstavišti.

Na trase Florenc - Masarykovo nádraží - Jindřišská - Václavské náměstí - Karlovo náměstí bude v denním provozu zavedena náhradní autobusová linka X3 a v nočním X92. Lazarská funguje také jako centrální přestupní bod pro noční tramvaje. Ten se po dobu výluky přesune na zastávky Karlovo náměstí a Novoměstská radnice.

První dva dny výluky budou cestující o změnách informovat pracovníci DPP v reflexních vestách. Podnik také v oblasti rozmístí informační tabule.

V polovině září musela být kvůli poškození kolejnic na několik dní uzavřena trať v úseku Lazarská - Národní divadlo - Újezd. Opravy této části tramvajové trati podle DPP přijdou na řadu po skončení aktuálně hlášené výluky. Koncem září také provoz tramvají v okolí Karlova náměstí a frekventované křižovatky I. P. Pavlova na několik hodin přerušila spadlá trolej, kterou shodil nákladní automobil.

Podle plánů DPP by měla v budoucnu vzniknout nová tramvajová trať od Vinohradské k budově hlavního nádraží a dále do Bolzanovy ulice. Má nabídnout možnost v případě havárií nebo výluk trať mezi Jindřišskou a Lazarskou objet.