"Mohu potvrdit, že správní řízení bylo zastaveno, neboť navrhovatel vzal svůj návrh zpět," uvedl k případu Švanda. Úřad už dříve zamítl návrh Strabagu na vydání předběžného opatření.

SŽDC vybral pro stavbu dvacetikilometrového úseku koridorové železniční trati firmu OHL ŽS loni v prosinci. OHL ŽS, která stavěla i navazující úsek z Tábora do Sudoměřic, nabídla nejnižší cenu 4,378 miliardy korun. Cena stavby dosažená ve veřejné soutěži byla zhruba o dvě miliardy korun nižší, než na kolik ji ocenil projektant. Strabag, který v tendru tvořil sdružení se Subterrou a Eurovií, skončil druhý. Sdružení podalo námitku i na SŽDC, která ji však zamítla.

Smlouvu se zhotovitelem podepíše SŽDC podle Marka Illiaše z tiskového oddělení příští týden. "Je vydáno územní rozhodnutí, v současné době probíhá odvolací řízení vyvolané obcí Hosín i jejími občany, kteří usilují o oddálení přeložky od jejich obce. Bude zpracován záměr projektu a dokumentace pro stavební povolení a realizaci stavby. Současně se budou vykupovat pozemky," řekl dnes Illiaš ČTK. S ohledem na časovou náročnost přípravy SŽDC předpokládá, že by se mohlo začít stavět zhruba do pěti let. Podle současného harmonogramu by měla stavba trvat 69 měsíců.

Nová trať má zrychlit spojení z Prahy do Českých Budějovic. Vlaky budou novým úsekem projíždět až 160kilometrovou rychlostí místo nynějších 60 až 100 kilometrů v hodině. Dosud jednokolejná trať bude mít koleje dvě, součástí budou tunel Mezno dlouhý 840 metrů a tunel Deboreč dlouhý 660 metrů. Vznikne několik mostů a jedna nová zastávka Červený Újezd. Některá stará nádraží zaniknou a budou nahrazena novými zastávkami. Skončit by měly stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky.