"Řidiči jsou za svoji práci špatně odměňovaní, navíc chybí lidi," dodal Vokál. Firma zaměstnává kolem 400 řidičů.

Situace je podle Vokála neúnosná. Řidiči mají na hodinu 87 korun, v době čekání mezi spoji se jim snižuje na 50 korun. Měsíčně odpracují 300 až 340 hodin, i tak si v průměru vydělají kolem 20.000 korun čistého.

"Na jedné lince mají proluku i čtyři hodiny a nemají si ani kam dojít na záchod, chceme zlepšit i jejich sociální podmínky," řekl Vokál.

Firma podle něj mezidobí, kdy zaměstnanec neřídí autobus, nezapočítává do fondu pracovní doby, nevypočítává se z něj důchod nebo dovolená. Přitom řidič má za vozidlo zodpovědnost, čekání nelze považovat za osobní volno, míní odborář.

"Řidiči jdou do práce ve čtyři ráno a končí v šest, sedm večer. Je to těžká práce, jde o bezpečnost cestujících. To že se celý čas nezapočítává do fondu pracovní doby, je podle nás protiústavní, jsme připravení se obrátit na Ústavní soud," řekl Vokál.

Schůzka se zástupci firmy by se měla uskutečnit co nejdřív. Odbory, které dnes volily své vedení, dnes poslaly dopis řediteli, v němž ho žádají o schůzku, termín si může zvolit dle svého času sám, řekl Vokál.