Strojvedoucí Martin (†40) zemřel při srážce vlaků. Bratr mu poslal dojemný vzkaz do nebe
Všichni se shodují, že to byl dobrý člověk. Podle rodiny byl milující syn, manžel, otec i sourozenec. I kolegové na strojvedoucího Martina H. (†40) vzpomínají v dobrém. Bohužel zemřel při srážce vlaků u Českého Brodu. Zdrcený bratr mu poslal do nebe dojemný vzkaz.
„Drazí přátelé a kamarádi, s bolestí v srdci musím ze sebe dostat to, že můj brácha Martin H. zemřel. Nepíši tento komentář pro vyjádření Vašich soustrastí, ale spíše chci zdvořile požádat všechny, co mého bráchu znali, aby na něho vzpomněli jako na rovného a upřímného člověka, se kterým byla vždy zábava, který byl vzorným synem mým rodičům, miliónovým tátou svým dětem a věrným manželem své manželce a pro mě tím nejúžasnějším bráchou, pro kterého jsem měl tu čest být jeho BRAŠUS,“ napsal bratr Vratislav na sociální síti.
Způsobil nehodu?
„Brácho, budeš mně moc chybět!!!,“ dodal v příspěvku. Je vidět, že ztráta Martina rodinu velmi bolí. Šlo totiž o oblíbeného člověka, který nezkazil žádnou legraci. Osudnou se mu stala úterní srážka s poštovním vlakem, při které bylo zraněno více než 30 osob. Zda ji Martin způsobil, je zatím nejasné. To odhalí až vyšetřování policie a Správy železnic. „Faktem je, a všechno k tomu spěje, že došlo k selhání lidského faktoru, s největší pravděpodobností strojvůdce projel návěstidlem na červenou,“ řekl už dříve ministr dopravy Karel Havlíček.
Před třemi lety byl za hrdinu
„Strojvůdce byl zastaven, znovu se rozjel. V rychlosti 60 až 70 kilometrů v hodině narazil do poštovního vlaku, který nebyl zabrzděn, před sebou ho ještě tlačil,“ popsal nehodu dále Havlíček. Martin H. byl přitom zkušeným strojvedoucím. Vlaky řídil dlouhých 10 let.
V roce 2017 dokonce srážce vlaků na stejném místě zabránil a byl za to vyznamenán. Úterní srážka osobního a poštovního vlaku byla tak devastující, že se podařilo provoz na trati plně zprovoznit až ve středu v nočních hodinách. Škoda je odhadována na 45 milionů korun.
Na trati je zabezpečení Autoblok. To znamená, že strojvedoucí zastaví u návěsti "stůj" a po 5 minutách může pokračovat i přes to dále, ale max. rychlostí 30 km/h s pohotovostí zastavit za vlakem o kterém ví, že stojí před ním (tzv. jízda dle rozhledu). Takže i dirigující dispečer vidí, že jsou 2 vlaky v jednom úseku a není to problém. Že tady to projel lidský faktor naplno žádné investice nezachrání