O smrti manžela se Božena dozvěděla po 3 dnech! Nepochybili jsme, tvrdí Thomayerka
Rodina zesnulého pana B. tvrdí, že víc než tři dny nebyla Thomayerovou nemocnicí vyrozuměna o úmrtí milovaného manžela, tatínka a dědečka a přišla na to až během návštěvy na oddělení. Nemocnice po nich prý chce navíc uhradit prostředky za uložení těla v mrazícím boxu! Nemocnice se brání - prý nic špatného neprovedla. Personál se podle mluvčího snažil pozůstalé kontaktovat na uvedené telefonní číslo.
Manžel paní Boženy B. zesnul minulé úterý v Thomayerově nemocnici krátce poté, co s ním ještě mluvila. Když do nemocnice během dalších dní volala, aby se ujistila o jeho zdravotním stavu, nebyly jí prý podány žádné informace. Právě proto se rozhodla, že do ní s dalšími příbuznými osobně zajde. O případu informovala televize Nova.
V nemocnici paní Boženu šokovalo chování personálu. „Nesli jsme mu občerstvení jako vždycky. Říkáme, že jdeme na návštěvu za panem B.,“ popisovala situaci televizi Nova. Boženě bylo však řečeno, že nikdo toho jména v nemocnici neleží. „K úmrtí došlo v úterý, nemocnice absolutně nevyrozuměla rodinu, která se vlastně o tom úmrtí dozvěděla až v pátek,“ uvedl pro televizi rodinný přítel. „Bylo mi z toho strašně špatně,“ řekla Nově nešťastná paní Božena.
„Z etického hlediska by to mělo být bez zbytečného odkladu oznámeno nejpozději do následujícího dne,“ uvedl v reportáži právník Pavel Jelínek. Stejné mínění mají i pohřební ústavy, podle kterých bývá vyrozumívání s rodinami většinou rychlé. „Může to trvat od okamžiku úmrtí až do nějakých dvou, tří, pěti hodin,“ podělil se s Novou o zkušenosti ředitel pohřební služby v Pardubicích Jindřich Filip.
Nemocnice se brání
Nemocnice ale jakékoliv pochybení odmítá. Podle mluvčího Thomayerovy nemocnice Petra Sulka nebylo pochybení na straně personálu, ale rodiny, která uvedla neplatné telefonní číslo. „Informaci o úmrtí pacienta jsme se opakovaně, ale bohužel neúspěšně snažili sdělit rodině zemřelého ještě v den jeho úmrtí, a to na kontaktním telefonním čísle, které uvedl pacient v informovaném souhlasu,“ sdělil Sulek.
Když telefon nikdo nezvedal ani druhý den, nemocnice informovala policisty, ale spojit se s pozůstalými se nepovedlo ani jim.
Nemocnice pozůstalým naúčtovala pět dní navíc za uskladnění těla, což rodinu pobouřilo. Vedení Thomayerovy nemocnice prověří postup personálu a zkontroluje především výpisy hovorů. Rodina chce na zdravotní zařízení podat stížnost.
Byl zákaz návštěv kvůli koronaviru!!! Když jim nikdo nezvedal tel., tak tam i přes zákaz návštěv šly řekli jim, že tam žádný pan B. neleží! Ano smrdi = chování nemocnice a vyjádření mluvčího.