O smrti manžela se Božena dozvěděla po 3 dnech! Nepochybili jsme, tvrdí Thomayerka

Aktualizováno -
5. března 2020
13:35
Autor: jžk - 
4. března 2020
21:07

Rodina zesnulého pana B. tvrdí, že víc než tři dny nebyla Thomayerovou nemocnicí vyrozuměna o úmrtí milovaného manžela, tatínka a dědečka a přišla na to až během návštěvy na oddělení. Nemocnice po nich prý chce navíc uhradit prostředky za uložení těla v mrazícím boxu! Nemocnice se brání - prý nic špatného neprovedla. Personál se podle mluvčího snažil pozůstalé kontaktovat na uvedené telefonní číslo.

Manžel paní Boženy B. zesnul minulé úterý v Thomayerově nemocnici krátce poté, co s ním ještě mluvila. Když do nemocnice během dalších dní volala, aby se ujistila o jeho zdravotním stavu, nebyly jí prý podány žádné informace. Právě proto se rozhodla, že do ní s dalšími příbuznými osobně zajde. O případu informovala televize Nova.

V nemocnici paní Boženu šokovalo chování personálu. „Nesli jsme mu občerstvení jako vždycky. Říkáme, že jdeme na návštěvu za panem B.,“ popisovala situaci televizi Nova. Boženě bylo však řečeno, že nikdo toho jména v nemocnici neleží. „K úmrtí došlo v úterý, nemocnice absolutně nevyrozuměla rodinu, která se vlastně o tom úmrtí dozvěděla až v pátek,“ uvedl pro televizi rodinný přítel. „Bylo mi z toho strašně špatně,“ řekla Nově nešťastná paní Božena.

„Z etického hlediska by to mělo být bez zbytečného odkladu oznámeno nejpozději do následujícího dne,“ uvedl v reportáži právník Pavel Jelínek. Stejné mínění mají i pohřební ústavy, podle kterých bývá vyrozumívání s rodinami většinou rychlé. „Může to trvat od okamžiku úmrtí až do nějakých dvou, tří, pěti hodin,“ podělil se s Novou o zkušenosti ředitel pohřební služby v Pardubicích Jindřich Filip.

Nemocnice se brání

Nemocnice ale jakékoliv pochybení odmítá. Podle mluvčího Thomayerovy nemocnice Petra Sulka nebylo pochybení na straně personálu, ale rodiny, která uvedla neplatné telefonní číslo. „Informaci o úmrtí pacienta jsme se opakovaně, ale bohužel neúspěšně snažili sdělit rodině zemřelého ještě v den jeho úmrtí, a to na kontaktním telefonním čísle, které uvedl pacient v informovaném souhlasu,“ sdělil Sulek.

Když telefon nikdo nezvedal ani druhý den, nemocnice informovala policisty, ale spojit se s pozůstalými se nepovedlo ani jim.

Nemocnice pozůstalým naúčtovala pět dní navíc za uskladnění těla, což rodinu pobouřilo. Vedení Thomayerovy nemocnice prověří postup personálu a zkontroluje především výpisy hovorů. Rodina chce na zdravotní zařízení podat stížnost.

Jarda Kop ( 7. března 2020 11:01 )

Byl zákaz návštěv kvůli koronaviru!!! Když jim nikdo nezvedal tel., tak tam i přes zákaz návštěv šly řekli jim, že tam žádný pan B. neleží! Ano smrdi = chování nemocnice a vyjádření mluvčího.

bouda1920 ( 5. března 2020 17:55 )

Velmi české a běžné!!!

soorry ( 5. března 2020 16:57 )

Když pacient zemře v noci, nebo dopoledne, tak by vám volali, a nečekali, až přijdete někdy po práci, na to se nelze spoléhat, že tam lidé mohou chodit denně do nemocnice. Např. bydlí daleko, pracuje na směny, nebo mají malé děti a to je těžké.

soorry ( 5. března 2020 16:53 )

Jo telegramy, o úmrtí mého otce informovali telegramem, poslali jej mrtvému domů, bydlel sám. brácha tam naštěstí šel a tg. našel ve schránce, bylo to hodně dávno. SMS nemohou posílat z důvodu poskytnutí mylného čísla, musí se přesvědčit, že mluví s uvedenou osobou v nemocnici.

Evka4 ( 5. března 2020 16:51 )

Za hospitalizovanou maminkou i tatínkem jsem chodila každý den. A to jsem byla plně zaměstnaná. Věděla jsem, co se děje. Je divné, spoléhat na telefonní zprávu.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa
Osoby v pátrání