„Děti lockdownu“ hůře mluví, ale lépe se plazí, tvrdí studie. Proč narození během pandemie zaostávají?
Epidemie covidu-19 zasáhla celou společnost. Vědci se už zabývají tím, jak protiepidemická opatření v letech 2020 a 2021 ovlivnila zejména život dětí a jejich vývoj. Britská studie publikovaná v Archives of Disease in Childhood zkoumala děti, které se narodily během pandemie. „Děti lockdownu“ se podle výzkumu v mnoha věcech hůře vyvíjely. Pomaleji se u nich vyvíjely komunikační schopnosti, ale lépe se plazily.
Mnoho studií se už zabývalo tím, jak uzavírky ovlivnily děti školou povinné, a upozornily na to, že mohou mírně zaostávat.
Vědci se zaměřili na to, jak lockdowny (uzavírky) ovlivnily vývoj děti, které se narodily právě během pandemie.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.