Modrý pytel i kovová rakev. Neočkované Čechy má k vakcinaci přimět nová „brutální“ kampaň
Ministerstvo zdravotnictví vyzývá k očkování proti covidu-19 pomocí reálných fotografií z nemocnic. Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO) na dotaz ČTK řekl, že v úterý byla zahájená nová informační kampaň. Snímky se objevily v tisku, dnes ještě budou na zpravodajských webech a sociálních sítích. Vláda byla za pozdní a nedostatečnou kampaň podporující očkování kritizovaná. Mottem té dosavadní bylo „Udělejme tečku za koronavirem“.
„Dnes již byla (kampaň) publikována v deníku s nejvyšším prodaným nákladem v ČR. Zároveň se dnes objeví na některých zpravodajských webech a na sociálních médiích,“ napsal ČTK ministr Vojtěch.
Na velmi syrových snímcích z nemocnic jsou zobrazeni zdravotníci a pacienti s covidem-19 ve vážném stavu. V některých variantách kampaně i zemřelí, což ukazuje modrý pytel a kovová rakev, jaké se v nemocnicích používají. Obsahuje také hesla, například „Měl plno výmluv“, „Myslela, že to nespěchá“, „Neustále očkování odkládala“ nebo „Nestihl třetí dávku“.
Opozice si na nevýraznou kampaň stěžovala
Národní kampaň k očkování ministerstvo spustilo 12. dubna, tedy téměř čtyři měsíce po zahájení vakcinace. Jako cíl si tehdy stanovilo, aby se k očkování přihlásilo 70 procent české populace. Spoty byly v televizích a rádiích, další inzerce v tisku nebo na sociálních sítích. Návrh kampaně stál asi čtyři miliony korun, za 50 milionů byl nakoupený inzertní prostor v médiích.
„Na každém z nás se poslední měsíce podepsaly jinak. Ale všichni se shodneme na tom, že už toho bylo dost. Udělejme za koronavirem tečku,“ začíná hlavní televizní spot s hlasem herce Miroslava Táborského. Videa ukazovala reálné osoby, na jejichž životě se epidemie podepsala. Další složkou byla videa s odborníky, kteří odpovídali na nejčastější otázky kolem očkování. S novou částí kampaně tu původní propojuje informační web Česko očkuje.
Za nedostatečnou komunikaci kolem epidemie, a zejména tématu očkování, kritizovala ministerstvo už dříve opozice i někteří odborníci. Ministerstvo zdravotnictví v prosinci vyhlásilo výběrové řízení na kampaň o koronaviru a očkování proti němu za zhruba 38 milionů korun. Měla začít v polovině ledna. Nakonec zakázku zrušilo a začalo před Vánocemi spolupracovat s úřadem vlády a zástupci komunikačních agentur a dalších profesionálů působících v public relations.
Nejde o to, že se někdo vyjádřil na Aeronetu a ty obrázky zpochybnil. Můj/moje známý/á totiž jednu z těch "obětí na covid" na obrázku poznal. Můžu to napsat, ale nesmím uvést, jestli je známý/á lékař/ka, zdravotní bratr - sestra či kdokoli jiný. Určitě prý neměl covid, jsou to pouze obrázky (alespoň ten jeden určitě) tzv. ILUSTRAČNÍ.