Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Zataženo, déšť se sněhem 7°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Bouračka kvůli roušce přes oči i útok salámem: Pojišťovny řešily i covidové bizarnosti

Autor: ula - 
20. prosince 2020
05:10

I během pandemie covidu-19 lidé stále potřebovali pomoc pojišťoven, u kterých mají sjednány různé pojistky. A jako každý rok operátoři nasbírali různá kuriózní hlášení. Kromě nehod, krádeží, problémů se zvířaty a karambolů během vánočních oslav se letos přidaly i problémy a výmluvy spojené s koronavirem. Řidič tak například uváděl jako důvod autonehody roušku, která mu sjela přes oči. Máme pro vás pojistné perličky roku 2020.

Podle mluvčí České podnikatelské pojišťovny Renaty Čapkové se úsměvné historky udály i v letošním, ne příliš veselém roce, ale letos se s aktuálním stavem objevily také úplně nové situace

Příkladem je řidič, kterého se ptali na důvod dopravní nehody: 

„Při couvání se mi sesunula rouška přes oči, a proto došlo k nehodě,“ uvedl oslepený pojištěnec.

Další klient volal na infolinku pojišťovny, aby si ověřil, zda má likvidace k dispozici všechny údaje potřebné pro řešení škody. Operátorka sdělila, že ve formuláři vše vyplněno nebylo, nebyl uvedený svědek, chyběl způsob opravy a poškození vozu. Klient se hájil: „Při hlášení na pobočce se k vaší kolegyní asi přes ten štít a roušku nedostaly všechny informace.“

U dotazu k dlužnému pojistnému se operátorka setkala s odpovědí klienta: „Slečno, je doba korony, nic nefunguje, ani zákony, tak na to placení asi taky kašlu.“

Velbloud se drbal o zrcátko

Pobavení ale nejčastěji podle Čapkové vyvolají netradiční popisy škod, jako např. „Ve výběhu velbloudů byl zaparkovaný vůz poškozeného, který prováděl na místě údržbu. Došlo k poškození levého zpětného zrcátka, protože se o něj velbloud chtěl podrbat.“

Od léta letošního roku je u České podnikatelské pojišťovny nově zavedeno, že formulář „zelené karty“ je tištěn na bílý podklad. Klient v důchodovém věku měl otázku: Já jsem z těch techno vymožeností zblblej. To je teď nějaká novinka, že mi ta zelená karta zezelená až po zaplacení nebo vám došla barva v tiskárně?

Na závěr hovoru pokládají operátoři dotaz, zda mohou ještě s něčím pomoci. Zde se operátor setkal s odpovědí: „Potřeboval bych naštípat dříví a posekat zimní zahradu.“

Rekord důležitější než hořící obývák

Kuriózní škodní hlášení řešili i operátoři pojišťovny UNIQA .

Po vloupání do chalupy: „To, že se u nás zloděj ubytoval, mi až tak nevadilo do té doby, než jsem zjistil, že snědl všechny tuňákové konzervy a přeladil mi kanály na televizi.“

Jak došlo k pokousání psem: „Štípal jsem dříví. Jedno polínko odlétlo a zasáhlo našeho psa, knírače Ralfa. Ten se lekl a domníval se, že dřevo po něm hodila moje manželka. Tak ji na oplátku kousl do lýtka.“

Proč shořela část obýváku: „Adventní věnec se zapálenými svíčkami jsme nenechali bez dozoru. U stolu seděl náš syn (14 let) a hrál počítačovou hru. Když začal hořet věnec a pak i ubrus, nemohl podle svých slov požáru zabránit, protože zrovna útočil na rekord v šestém levelu. Kdyby šel hasit, přišel by o svůj dosavadní nejlepší výsledek. Takže než se mohl od compu zvednout, hořel už i stůl a záclony.“

Jak došlo k nehodě chodce: „Zrovna jsem za chůze psal na mobilu zprávu své dívce, že se s ní rozcházím, a chtěl jsem to napsat nějak citlivě, tak jsem do toho byl zabraný. Přijíždějícího auta jsem si při přecházení ulice bohužel nevšiml.“

Jak došlo k odcizení auta: „Když jsem nosil do domu nákup vyložený z kufru auta, přiběhl cizí chlap, sedl si za volant a nastartoval. Běžel jsem k předním dveřím a snažil se mu v odjezdu zabránit. On na mě ale zavolal, že sdílená auta teď frčí, a odjel pryč.“

Po nahlášení škody: „Prosím Vás, pošlete likvidátora na prohlídku vytopeného sklepa až pozítří. Tchyně rozhodla, že před jeho návštěvou musíme celý barák napřed uklidit, aby nás nepomluvil, když to tady bude celé kontrolovat a fotit.“

Kuna se na policii nehlásí

I takto může vypadat hlášení, které podal klient Slavia pojišťovny.

Datum a čas škody: 20.11.2020

Místo vzniku škody: Teplice

Příčina vzniku události: zima

Kdo škodu způsobil (jméno, adresa): kuna

Podrobný popis události: Zřejmě hladová a promrzlá kuna překousala kabely lambda sondy a kolem také kousala.

Šetřeno Policií: Ne

Důvod nehlášení policii: kuna je chráněné zvíře....

A na call centru se občas řešily kuriózní dotazy:

Klient: „Co mám dělat, když se náš pes přestěhoval?

Operátor: „Kdy jste se, prosím, narodil?“ Klient: „V úterý.“

Operátor: „Prosím o datum narození pro ověření.“ Klient: „Moje nebo vaše?“

Kopulace na kapotě

Pojišťovna Generali se setkávala často s hlášeními škod na vozidlech a i v těchto případech uhradila klientům pojistná plnění za vzniklou škodu:

„Kůň olizoval kapotu auta a měl asi přilepený kamínek na jazyku nebo zubem udělal škrábance do kapoty.“

„Auto jsem zaparkoval u hlavní silnice, auto bylo od soli, krávy mi olízaly vozidlo, poškrábaly ho.“

„Nejspíš v noci z 3. 9. na 4. 9. mi neznámá osoba poničila kryt motoru. Po rozhovoru se spolubydlícím jsem pojal podezření, že osoby, které v noci 3.9. před naší zahradou provozovali koitus a které téže noci nabádal ke klidu, kopulovali též na mé kapotě. Vše jsem oznámil na policii.“

Manžel po mně hodil salámem

Další vděčnou kapitolou jsou úrazy:

„Dnes asi v 13:30 při ohřívání oběda na plynu jsem se popálil o ucho hrnce, ouvej, ouvej, ouvej…“

„Manžel po mně hodil salámem,“  uvedla klientka. Lékařská zpráva toto následně potvrdila: „Dnes ji manžel udeřil štanglou salámu do zad.“

„Při tanci polky do manžela někdo strčil a on na mě padal, při pokusu ustát to jsem ukročila dozadu, ale noha se mi podlomila, až jsme spadli – manžel váží 115 kg.“

„Při odchodu do práce mi utekl pes ven, když jsem jej chytil a vracel ho domů, pokousal mi levou ruku – nechtěl být doma, hárají feny!"

Klient Generali také názorně nakreslil, jak došlo ke srážce jeho vozidla s kočkou:

Takto klient pojišťovny popsal srážku svého vozidla s kočkou Takto klient pojišťovny popsal srážku svého vozidla s kočkou | Generali

Video  Expertka: Škody napáchané povodněmi jsou v řádech stovek milionů. Pojišťovacích podvodů přibývá  - Blesk TV
Video se připravuje ...

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa