Papež o štěnicích v hotelech. Na jaké pasti si dát pozor při výběru dovolené?
Štěnice v hotelech mohou být noční můrou každého cestovatele. Podle místopředsedy Asociace cestovních kanceláří ČR Jana Papeže se s tímto problémem setkávají klienti každý rok. Co ale dělat, pokud narazíte na tento nepříjemný problém? Papež v Epicentru Blesk Zpráv vysvětlil, proč letos ubylo reklamací zájezdů, a zároveň varoval před pastí ilustračních fotografií.
Letos došlo k poklesu reklamací dovolených, což je dle místopředsedy Asociace cestovních kanceláří ČR Jana Papeže způsobeno dvěma hlavními faktory. „Kvalita služeb se výrazně zlepšila, lidé preferují čtyřhvězdičkové hotely před tříhvězdičkovými, a tím se snižuje riziko reklamací,“ vysvětlil Papež. Dalším důvodem je lepší informovanost klientů ze strany cestovních kanceláří: „Cestovní kanceláře zjistily po 30 letech, že čím lépe informují ty klienty, tím méně vzniká prostoru pro nedorozumění.“
Důležitým faktorem je také legislativa, která omezuje použití ilustračních fotografií. „Nemůžeme používat náborové fotografie, jak se nám zlíbí. Pokud nejsou přímo vázané k danému produktu, musí být označeny jako ilustrační,“ uvedl Papež. Tím by měl zákazník pochopit, že fotografie nemusí přesně odpovídat realitě. „Ilustrační foto může ukazovat úplně jinou pláž nebo typ pokoje, než máte koupený,“ varoval před pastí líbivých obrázků, které ale mohou mít do reality mnohdy velmi daleko.
Kvalita ubytování je často předmětem reklamací. „Lidé si často nezjistí informace o ubytování,“ upozornil Papež. „Vy máte načančaný hotel, ale ten má 10 typů pokojů a samozřejmě cestovní kancelář většinou dává do té ceny tu nejnižší kvalitu toho pokoje, který v tom hotelu je, aby měla nízkou cenu, ale když si to zjistíte, tak můžete cestovní kancelář požádat, ať vám nabídne jiné typy pokojů za příplatek, a pak máte lepší službu,“ doporučil pečlivě prozkoumat, co konkrétní hotel nabízí. „Je fascinující, jak lidé při koupi levnějších věcí, jako je lednička, věnují spoustu času zkoumání parametrů, ale při výběru dovolené se spokojí s jedním obrázkem,“ podivoval se ve studiu Blesku.
Nezvaní hosté
K častým problémům cestovatelů patří štěnice v hotelech. „Každý rok dostaneme zprávy o štěnicích v různých hotelech,“ přiznal Papež. „Hotely se často brání tím, že štěnice zavlekli sami hosté, což je nesmysl. Deratizace je náročná a často se musí uzavřít nejenom ten jeden pokoj, ale celý hotel, a to na několik týdnů, a deratizovat, což je náročné finančně i časově,“ doplnil.
V případě výskytu štěnic mají hosté nárok na kompenzace. „Je velmi nepříjemné být hostem v hotelu se štěnicemi,“ uvedl Papež s tím, že cestovní kancelář může klientovi s vymáháním kompenzací pomoci.
Deratizace?
Tak to se nedivíme, že štěnice zůstávají
A tohle ťululum řídí cestovní ruch....
Jasně, že jsou lidi nuceni si brát dražší ubytování, když provozovatelé nejsou schopni zabezpečit čistotu v 3*, která v jinak byla plně vyhocující.
Je však potřeba zmínit, že já spousta čistých a pprijeknXh 3* a štěnice a blechy mají klidně i ve 4*, můžou za to sami a nebo v pro tomu nedělají.