Provozuschopné jsou v Praze pouze čtyři z původních 60 tramvají typu 14T od plzeňské Škody Transportation s designem Porsche. Tři zničily nehody a ostatní jsou odstavené v depu, kde se na nich postupně dělají nutné úpravy. „Postup oprav je vzhledem k rozsahu prací plánován zhruba na dva vozy měsíčně,“ sdělil HN mluvčí DPP Jiří Štábl.

Tramvaje jsou odstavené již druhým rokem, přestože v tu dobu bylo jejich průměrné stáří pouze 5,5 roku. Kvůli konstrukčním nedostatkům se vozy nehodí do pražských ulic, svědčí jim spíše rovnější trasy. V zatáčkách tyto tramvaje škodí kolejím i sobě, kdy si ničí rám podvozku. Podle HN je tento typ tramvaje rovněž náročný na údržbu.

Málo opravářů na mnoho tramvají

Škoda Transportation jako výrobce s problémem pomohla částečně. Dodané tramvaje, ač již nebyly v záruce, naučila odborníky z DPP opravovat. Zdarma takto názorně opravila jednu ze čtyř tramvají, které jsou v současnosti schopné provozu. Dále již však škodovka nepomohla.

DPP proto opravuje tramvaje ve svých dílnách sám. Navíc marně hledá opraváře elektrických zařízení těchto tramvají. Na konci loňského roku vypsal tendr, ale nikdo se nepřihlásil. Oprava zbývajících 53 tramvají má však trvat přibližně další dva, možná až čtyři roky a vyjde celkem na více než 100 milionů korun. Další škody pak vznikají tím, že vozy stojí už druhý rok odstavené v depu.

Fotogalerie
6 fotografií