V jedné ze stížností spotřebitelka podle ČOI například uvádí, že si zakoupila tři lístky na sportovní utkání Sparta-Slavie v ceně 896,- Kč. Na webu se jí vygenerovalo, kromě ceny za samotné vstupenky, také 3 x 90 Kč dopravné a 3 x 319 Kč poplatek za údajnou rezervaci. „Bohužel už se mi nepodařilo zrušit tento příkaz a platba byla provedena. Okamžitě poté jsem chtěla objednávku zrušit, k mému překvapení mi bylo sděleno, že obdržím částku 3 x 896 Kč v případě zrušení, že poplatky si ponechají,“ uvádí stížnost.

Při kontrolním nákupu vstupenky na Robbieho Williamse v ceně 2681 Kč web rovněž započítal rezervační poplatky a DPH, aniž by byl spotřebitel seznámen se skutečnou finální cenou vstupenky. „Jedná se o neseznámení spotřebitele s cenou, užití nekalé obchodní praktiky. Navíc také na webových stránkách nejsou pro spotřebitele řádně uvedeny informace o jeho právech, ani povinná informace o mimosoudním řešení sporů,“ uvedl mluvčí Jiří Fröhlich.

Společnost Viagogo, která sídlí ve Švýcarsku, po nedávném rozhodnutí britského soudu bude muset zřejmě závazně poskytovat spotřebitelům více informací nejen ohledně cen při prodeji nabízených vstupenek. Českým spotřebitelům však podle ČOI rozhodnutí britského soudu patrně nepomůže, protože nebude mít přeshraniční dosah a bude se nejspíše týkat pouze verze stránek určené pro britské spotřebitele.

Video
Video se připravuje ...

Jak nenaletět internetovým podvodníkům Živě.cz

Fotogalerie
9 fotografií