Desítky milionů lidí každý rok s napětím čekají na tradiční dojemnou vánoční reklamu britského obchodního řetězce John Lewis. Ta letošní s názvem "chlapec a piano" shrnuje životní příběh známého zpěváka Eltona Johna (71) a přišla na 7 milionů liber (což je naprosto neuvěřitelných 206 milionů korun). Jenže se ukázalo, že za peníze se sláva a obdiv prostě koupit nedá...

Na internetu se totiž objevil jiný spot, který hravě strčí Eltona Johna do kapsy. Vytvořil ho profesionální anglický filmař Phil Beastall a své video sdílel právě v reakci na vánoční klip Johna Lewise. Jeho spot s názvem "láska je dar" přišel na pouhých 50 liber (1470 Kč) a i přesto trhá srdce milionům diváků z celého světa.

Zachycuje život mladého muže, který s napětím vyhlíží Vánoce a ač zřejmě žije sám, tak před velkým dnem nemůže ani dospat. Po minutě už je divákům jasné proč. Na Boží hod vánoční si Chris do walkmana strčí kazetu, ze které se začne linout líbezný hlas jeho tragicky zesnulé maminky. "Ahoj Chrisi, tady máma. Šťastné a veselé Vánoce, broučku. Uběhl další rok a tentokrát chci začít něčím, co jsem ti ještě neřekla. Děkuji ti, děkuji ti za to, že sis udělal čas na to, abys na mě zavzpomínal. I po tolika dlouhých letech," začíná maminka svůj vzkaz, přičemž se mladému muži (i mnoha divákům) začnou hrnout slzy do očí. 

"Nemůžu uvěřit tomu, že ti brzy bude třicet. Přála bych si, abych mohla vidět, jak si vyrostl. Vidět, jakým mužem ses stal. Vím, že bych na tebe byla tak pyšná. Takže to je vše, má poslední nahrávka. Přála bych si s tebou mluvit každé Vánoce, ale je čas se rozloučit. Jen si prosím pamatuj, jak moc tě miluju. Nikdy na to nezapomeň. Vždycky budu tvoje maminka," pokračuje na dojemné nahrávce, jedné z mnoha, které synovi ještě před svou smrtí stihla natočit. "Ještě než půjdu, dovol, abych ti povyprávěla o tom nejšťastnějším dni v mém životě. Dni, kdy ses narodil..." Těmito slovy srdceryvný klip, který už vidělo přes 6 milionů, končí. 

Úspěch spotu překvapil i jeho tvůrce. Ten však nabídl vysvětlení, proč se jeho video lidem líbí více než reklama s Eltonem Johnem. "Spoustu lidí je na tom s penězi poměrně špatně a když slyší, kolik takové reklamy stojí, tak se jim to moc nelíbí. Lidé říkají, že je to jen příležitost k oslavě Eltona Johna a propagaci jeho nového filmu," nechal se slyšet.

"Jen jsem chtěl, aby se lidé zamysleli nad tím, co mají a uvědomili si, jaké mají štěstí. V dnešní společnosti je docela jednoduché zapomenout, protože se neustále honíme za svými sny a dlouhé roky se snažíme dosáhnout nějakého cíle, což se nám nakonec nemusí ani podařit. Myslím, že bychom si více měli užívat té cesty. Rád bych, aby lidé říkali, že jim to připomnělo, jaké mají štěstí, že jsou naživu a vyhledali své nejbližší, partnery, maminky, tatínky a objali j ea řekli, že je mají moc rádi," vysvětlil filmař.

Fotogalerie
14 fotografií