Nejožehavější téma Prahy 6 je bezesporu doprava, poněvadž se přes její území denně valí tisíce aut ze Středních Čech. Podle starosty Prahy 6 Ondřeje Koláře (TOP 09) je velkým problémem to, že auta neprojíždějí tunelem plynule, a proto raději volí cestu po povrchu, na což podle něj doplácí Praha 6: „Ve chvíli, kdy se to začne v Povltavské ulici zahušťovat, tak se tunely zpomalí a zavře se vjezd na Prašném mostě, vjezd na Břevnově a vjezd na Letné. Tím pádem auta vyjedou na povrch a nám zaplní Petřiny, Ořechovku, Dejvice, Bubeneč, zkrátka všechno kromě starého Břevnova,“ prozrazuje starosta.

Podle něj existuje poměrně elegantní řešení, které by mohlo celou situaci zjednodušit. Receptem je zrychlit právě výjezd z Prahy pryč, aby se netvořily zbytečné kolony. Nedaleko tzv. Bubenečského okruhu u mostu Barikádníků by změnil dopravní řešení, kdy by zrušil dva semafory ve směru z tunelu. Auta by pokračovala na most Barikádníků a Holešovičkami pryč z Prahy, přičemž v Argentinské by měla přednost auta jedoucí z tunelu. Z Argentinské by vedl jeden pruh a z Povltavské dva pruhy. Dále by postavil city bloky, aby nebylo možné najet z tunelu Argentinskou do Prahy 7 a další city bloky by byly u sjezdu z ulice V Holešovičkách směrem od Bubenečského tunelu.
Červeně jsou označená místa, kde by byly umístěné city bloky.
Červeně jsou označená místa, kde by byly umístěné city bloky.
Autor: Google

Plán je podle Kolářových dopravních expertů možné realizovat téměř hned a magistrát to nebude nic stát. Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) je ale zdrženlivější a všechny nápady chce probírat osobně: „S Prahou 6 o konkrétních dopravních opatřeních jednáme, to je za mě cesta k výsledku, ne si vzkazovat kritiku přes média,“ řekl pro Blesk.cz. Konkrétní nápad s úpravou dopravní situace u mostu pak nijak nekomentoval.

Co Břevnovská radiála?

Starosta Prahy 6 náměstkovi dále vyčítá, že nevidí progres v jednáních o Břevnovské radiále, protože magistrát dává přednost Radlické radiále: „Opakovaně žádáme magistrát, aby začali pracovat na projektu Břevnovské radiály, protože to je to, co ty auta z tunelu odvede pryč,“ stěžuje si starosta a dodává, že nijak nepokročily ani práce na parkovacích domech na Dědině, na Dlouhé míli nebo v Tobrucké, na něž si nechala Praha 6 vypracovat studie v minulém volebním období.

To ale náměstek odmítá s tím, že vede jednání s dalšími městskými částmi Prahy a o všem informuje i radnici Prahy 6: „Pracujeme stále na všech projektech, protože situaci nejen na Praze 6, ale i v dalších oblastech Prahy chceme navzdory dluhům na infrastruktuře z minulosti zlepšit,“ uzavírá věc Scheinherr. Jestli a kdy se dočká Praha 6 nějakých změn, není zatím vůbec jasné, ačkoliv magistrát obdržel několik návrhů z radnice na možné zlepšení. Tím posledním byla odborná studie na úpravu Svatovítské.
Fotogalerie
7 fotografií