„Používali jsme 20 let starý grafický manuál a v posledních letech jsme zjistili, že nám některé prvky zcela chybí. Co nebylo potřeba měnit, to se neměnilo, pouze jsme doplňovali a vylepšovali. Ukázalo se například, že logo je natolik silné, že je i po 20 letech rozpoznatelné a atraktivní,“ vysvětlila Berková, proč magistrát zakázku zadal.
Písmo Praha vytvořil typograf Tomáš Brousil. „Jedná se o moderní geometrický grotesk s širší proporcí znaků a detaily, které mu dávají osobitý charakter,“ uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman. Dosud město využívalo písmo Myriad Pro. „Hlavním bodem, ze kterého jsme vycházeli, je čtverec tvořící logo. Proto je v novém písmu tečka čtvercová, písmo je širší, má sebevědomější kresbu. Z písma vycházejí i piktogramy, projevují se tam oblé tvary písma i jeho ostré hrany,“ popsal novinky grafický designér Aleš Najbrt.
Pražský magistrát představil novou vizuální identitu. (7. leden 2025) Magistrát hl. m. Praha
Drobné změny
Zmínil, že studio také přidalo několik barevných kombinací, které může město využívat ve chvíli, kdy se nehodí červenožlutá nebo černobílá. Mezi barvami je zastoupená mimo jiné modrá, zelená a pro slavnostní příležitosti i zlatá.
Zásah do magistrátního loga spočívá především v zarovnání písma. „Písmeno R má nově nožičku rovnou, ne zahnutou. Ale většina laiků to vůbec nezaznamená,“ řekl Najbrt. Město bude nově svá sdělení doplňovat i ilustracemi. Jejich autory jsou Patrik Antczak a Jakub Mikuláštík. Na obrázcích lze najít postavy při různých činnostech i známé pražské stavby.
Netřeba nového, stačí obměnit
Roli dozoru nad tvorbou grafiky pro magistrát převzala organizace Czechdesign. „Není vždy nezbytné vše zahodit a vizuální identitu kompletně přepracovat. Stačí ji obměnit. Byla bych ráda, kdyby to byl precedent pro další organizace,“ řekla ředitelka Czechdesignu Jana Vinšová.
„Tři čárky za půl mega?“ Lidi baví nové logo Prahy 3, připomíná prý lístek z hospody i „lajny“ kokainu

Město bude na nový grafický styl přecházet postupně. „Materiály, které jsou již hotové ve starém stylu, nevyhodíme. Budeme je používat, a až dojdou, přejdeme na nový styl,“ dodala Berková. Město občany s novou grafikou seznámí pomocí kampaně na městském mobiliáři.