V pilotním projektu nechá radnice rozmístit v Karlíně a na Palmovce dopravní značky, které parkování umožní. Místa budou v tzv. dopravních stínech, tedy tam, kde se kvůli nim nemusí rušit současná parkovací místa. „Po všech provozovatelích těchto sdílených prostředků budeme žádat, aby zde jejich uživatelé parkovali, a nesnižovali počet parkovacích míst, které můžou využít obyvatelé Prahy 8,“ uvedl radní Tomáš Slabihoudek (TOP 09).

Parkovací hnízda pro kola, motorky i koloběžky

Výhrady obyvatel bereme vážně, připravujeme pro tyto sdílené dopravní prostředky vyhrazená parkovací 'hnízda', aby jejich uživatelé na vytížených ulicích parkovali právě na těchto místech a sdílené prostředky nepřekážely v okolním veřejném prostoru,“ uvedl Šalek.

Skútry mohou v parkovacích zónách stát legálně, neboť jednostopá vozidla v nich mohou parkovat zdarma. A to bez ohledu na to, zda stroj vlastní soukromý majitel, nebo firma. Kdy přesně začnou hnízda fungovat, mluvčí neuvedl.

Zóny má starosti městská firma Technická správa komunikací (TSK) a parkovací oprávnění vydávají radnice, které rozhodují i o tom, kde a jaké zóny budou. První regulace parkování začala v 80. letech 20. století fungovat v Praze 1. Tzv. modré zóny byly poprvé zavedeny v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly postupně rozšířeny do dalších částí Prahy. Loni je zavedla na části území také Praha 10.

Fotogalerie
10 fotografií