Obchvat vede od křižovatky Nádražní ulice s Ostravskou (I/59) kolem jezera s karvinskou loděnicí a městské části Darkov. Na silnici I/67 se napojuje za městem u rekreační zóny, takzvaného Darkovského moře.
Součástí jsou protihlukové stěny dohromady o délce téměř kilometr, most a podchod pro pěší. Stavbaři také postavili jednu mimoúrovňovou křižovatku. Stavba přišla bez DPH na 899 milionů korun.
Už loni v létě se začalo jezdit po první části obchvatu, úseku dlouhém zhruba 300 metrů ze strany od Českého Těšína až po napojení Karviné. V prosinci loňského roku se pak řidičům otevřel přibližně 700 metrů dlouhý úsek na spojnici z Karviné do Stonavy.
Kromě kýženého zklidnění dopravy si musí řidiči zvyknout na podstatnou změnu v přednosti v jízdě. „Hlavní komunikace bude vedena z Českého Těšína na nový obchvat. Pro řidiče tato zásadní změna organizace dopravy znamená, že při výjezdu z obce Karviná směrem na Český Těšín budou muset nově dávat přednost vozidlům jedoucím po obchvatu," upozornila policejní mluvčí Daniela Vlčková.
VIDEO: Tudy povede úsek dálnice D55 mezi Starým Městem a Moravským Pískem.
Tudy povede úsek dálnice D55 mezi Starým Městem a Moravským Pískem ŘSD