První české vodíkové kolo s názvem H2 Bike včera představili premiérově v Ostravě. „Máme zde první tuzemské kolo tohoto druhu. Je naprosto ekologické a má výkon 250 Wattů. Jezdívá až na 150 kilometrů na jednu lahev,“ řekl vývojář Pavel Vašek. Nápad postavit vlastní vodíkové kolo vzniknul vloni v prosinci, a v půlce února je prototyp na světě.
Ostravské a první české vodíkové elektrokolo a jeho chod popsal vývojář Pavel Vašek. Karel Janeček
Kolo pohání speciální vysokotlaká odlehčená lahev naplněná dvěma litry vodíku. „Motor v zadním kole pohání zelená energie, bez zdrojů zplodin. Je naším cílem vybudovat v Ostravě i menší vodíkové město, kde bude kolo vozit jeho obyvatele,“ uvedl Vašek.
Základem vodíkového kola je elektrokolo. „Základ vytváří čerpání vodíku z láhve pod tlakem dvou set barů. Vodík jde do palivového článku za sedačkou, který pohání nábojový motor v zadním kole. Takže primárním pohonem kola je vodík,“ popsal Vašek.
Technické parametry české novinky:
Výkon motoru: 250 Wattů
Hmotnost: 35 kilogramů
Dojezd: až 150 kilometrů na jednu lahev
Zdroj energie: baterie + vodíková láhev o objemu 2 litrů, což odpovídá 70 gramům vodíku