Učebna je koncipována jako dřevostavba, kde stěny jsou z recyklovaných tetrapakových obalů. Stavba je energeticky soběstačná a její součástí jsou: kompostér, vyvýšené záhony, ptačí budky či systém pro využití dešťové vody.
Učebna i kino
„Interiér učebny jsme vytvořili variabilní. Umožňuje nejen běžnou výuku, ale je možné ho rychle adaptovat i na pohybové aktivity, nebo z něj udělat třeba kino,“ uvedl vedoucí projektu Archimedes Antonín Koplík.
Unikátní energeticky soběstačná učebna z Hodonína dobývá celý svět. Hynek Zdeněk
Součástí učebny je interaktivní dotyková tabule, promítací plátno a také speciální kamera pro online rozhovory celé třídy. Důraz je kladen na komunikaci jednotlivých učebních skupin mezi sebou. „Součástí je knihovna výukových videí a dalších materiálů i vlastní sociální síť,“ pokračoval Koplík.
Napříč kontinenty
Projekt učí děti myslet na přírodní zdroje a jejich, co nejúčelnější využívání. Zároveň motivuje žáky k výuce cizích jazyků. „Projekt totiž žákům umožňuje vzájemnou týmovou spolupráci napříč státy i kontinenty,“ vysvětlil vedoucí projektu.
Hodonínská vzorová učebna už nadchla hodně škol nejen v tuzemsku, ale na celém světě. „Nyní se stejné učebny připravují v dalších 30 městech v Česku a dalších 15 státech, mimo jiné ve Finsku, Španělsku, Chorvatsku, Kolumbii, USA a na Novém Zélandě,“ upřesnil Koplík.
Zajímavého nápadu si už všimli i energetici. „Společnost Archimedes se dostala do finále prestižní ekologické soutěže E.ON Energy Globe. Hlasování potrvá do konce srpna.
V září vyhlásíme výsledky. Vítězný tým bude Českou republiku reprezentovat ve světě. Loni v ní uspěla jiná firma z Hodonínska, Myco Kyjov, vyrábějící ekologické obaly,“ upřesnil mluvčí E. ON Lubomír Budný.