Za problém může ukončení dodávek od společností skupiny Bohemia Energy. „Elektrický proud jsem původně odebíral od X Energie. V únoru letošního roku jsem se ale rozhodl přejít k E.ON. Uzavřel jsem se společností smlouvu s počátkem platnosti od prosince,“ vysvětluje Kamil Petrů.

Musí počkat měsíc

V březnu mu přišla rekapitulace smlouvy, která potvrzuje její platnost s tím, že měsíční záloha byla stanovena na tisíc korun. Ve středu 27. října ho proto překvapilo, že od E.ON dostal dopis, kde mu společnost sděluje, že ho přebírá v režimu poslední instance.

„Najednou jsem byl pro ně klient X energie a zálohu mám zvýšenou na 1800 korun měsíčně. Proč to tak je,?“ ptal se. Žádné vysvětlení prý nedostal.



„Těchto případů bude určitě víc. Zmíněný klient bude u nás veden jako u poslední instance jen do začátku platnosti řádně uzavřené smlouvy, tedy měsíc. Od prosince pak již bude čerpat výhody díky tomu, že si včas u nás uzavřel smlouvu,“ ujistila mluvčí E.ON Martina Slavíková.

VIDEO: Ideální čas pro „energošmejdy“: Odborník radí, proč nyní neuzavírat smlouvu déle než na rok.
Video
Video se připravuje ...

Ideální čas pro „energošmejdy“: Odborník radí, proč nyní neuzavírat smlouvu déle než na rok Markéta Volfová, Lukáš Červený

Fotogalerie
10 fotografií